|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آغاز عملیات اجرایی جاده جایگزین و طولانی ترین پل شمال کشور بر روی سد گلورد

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران : آغاز ساخت جاده جایگزین و طولانی ترین پل شمال کشور بر روی سد گلورد با حضور استاندار مازندران در روستای ولم از توابع بخش یانه‎سر بهشهر آغاز شد.

 

 

در این مراسم مدیرعامل شرکت آب منطقهای مازندران با ابراز خرسندی از حضور خود در بین مردم بخش هزار جریب بهشهر که بیش از هفت سال است در انتظار بهرهبرداری از سد گلورد و تکمیل راههای دسترسی در حاشیه سد هستند، گفت: در دو سه سال اخیر کارهای زیادی صورت گرفت تا ساخت سد گلورد تسریع شود و تا انشالله آب زراعی  25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و  آب آشامیدنی 5 شهر و 80 روستای شرق مازندران تأمین شود.

 

محمدابراهیم یخکشی اظهار کرد: ردیف  اجرایی برای ساخت مجتمع آبرسانی  سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه برای سال 96 را دریافت کردیم، که انشالله با اجرای این طرح آب مورد نیاز سه شهرستان از این سد تامین می شود.

 وی  یکی دیگر از اهداف ساخت سد گلورد را تولید انرژی برق آبی با احداث نیروگاه  که در پاییندست این سد طراحی خواهد شد  اعلام کرد و گفت :  با احداث این نیروگاه 17 گیگاوات ساعت برق تولید خواهد شد  و در کنار آن نیز بحث‌های تفریحی وگردشگری نیز مد نظر بوده که تمام روستاهای منطقه از آن انتفاع خواهند برد .

یخکشی  با بیان اینکه جابهجایی روستای رودبار نیز در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: با آبگیری سد گلورد، جاده دسترسی در این مسیر زیر آب میرود، لذا راه دسترسی در نظر گرفته شده برای روستا های بالادست با رعایت کلیه مسائل فنی و  توجه به خواست اجتماعی انتخاب شد که دارای دو ویژگی مهم یعنی  کوتاه‌ترین مسیر از نظر محیط زیست و وارد شدن کمترین خسارت به منابع طبیعی  بوده  و  رضایت مردم را نیز در پی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای مازندران گفت: طولانی ترین پل شمال کشور بر روی دریاچه سد گلورد احداث می شود این پل با پیمانکاری شرکت ماشینسازی اراک با هزینه حدود  30 میلیارد تومان، شامل چهار کیلومتر جاده و 250 متر پل فلزی در مدت حدود 15 ماه در نظر گرفته شده است.

 رئیس هیات مدیره آب منطقه ای مازندران  با اعلام اینکه پروژه احداث پل فلزی بر روی سد گلورد از معدود پروژههایی است که صرفاً برای مردم بالادست سد در نظر گرفته شده ، گفت: یکی از زیباترین صحنههای کشور با ساخت این پل ایجاد میشود، زیرا سد در حالت پُر آبگیری 395 هکتار دریاچه زیبا را در روبه‌رو  این روستا ها ایجاد میکند و وقتی پل روی آن ساخته شود، منظره زیبایی را داریم که از نظر گردشگری بسیار  حائز اهمیت است.

  استاندار مازندران در مراسم کلنگزنی پل و جاده جایگزین روستا های بالادست سد گلورد  اظهار کرد: کار ارزشمندی در حال اتمام است، یکی از آرزوهای رهبر انقلاب نیز همواره در ارتباط با منطقه محروم، محرومیتزدایی بود و اکنون خوشحالیم که پروژههایی در این راستا در حال ساخت است.

ربیع فلاح‌جلودار گفت: در سه سال گذشته بیش از 5 هزار و 500 طرح و پروژه ریز و درشت به ارزش 4 هزار و 500 میلیارد تومان در مازندران به اتمام رسیده است.

وی افزود: از این میزان، حدود هزار میلیارد تومان برای طرح‌های  روستایی بوده که 371 میلیارد تومان به دهیاریها پرداخت شد و این رقم بیش از سه برابر در مدت مشابه است.

استاندار مازندران گفت: برای شبکههای زیر سد گلورد نیز بیش از 120 میلیارد تومان پروژه جدید باید انجام شود و چهره این منطقه از مازندران برای پنج سال آینده تغییر و تحول اساسی پیدا میکند و مهاجرت شهرنشینان به روستاها انجام میشود ووجب به وجب شرق مازندران برای جذب توریست معرفی میشود.

دکتر علی‌محمد شاعری  نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه نیز در این  مراسم به اقدامات انجام شده در این منطقه اشاره و اظهار کرد: گازرسانی به 152 روستای هزارجریب با اعتبار 220 میلیارد تومان، تکمیل و توسعه راه‌های مواصلاتی و زیرسازی 60 کیلومتر که آماده آسفالت است، آبرسانی به مناطق هزارجریب و بهره برداری از سد گلورد و احداث پل و جاده دسترسی از مهمترین اقدامات انجام شده در این منطقه به‌شمار می‌رود

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شبکه‌های پایین دست سد گلورد هم در حال تکمیل است، بیان کرد: با احداث پل و جاده دسترسی بر روی دریاچه سد،  و آبگیری سد آب آشامیدنی سه شهرستان شرق استان  با اجرای طرح مجتمع آبرسانی  تأمین می‌شود.

شاعری با تأکید بر اینکه چشم‌انداز هزارجریب روشن است، گفت: منطقه هزار جریب با احداث سد گلورد باید به یک مکان گردشگری تبدیل شود و بخش خصوصی و تعاونی‌های محلی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در منطقه پای کار باشند.

فرماندار بهشهر نیز اظهار کرد: امروز همه مردم بخش هزار جریب بهشهر بسیار خوشحال هستند که باوجود محدودیت‌های اعتباری، این شهرستان به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

سیدخالق سجادی بیان کرد: مردم نگران بودند که اگر سد آبگیری شود و پل احداث نشود، راه دسترسی آنها از نیمساعت یا 40 دقیقه به سه تا چهار ساعت افزایش یابد اما امروز خوشحال هستند که یکی از بهترین مسیرهای ارتباطی برای آنها در نظر گرفته شده است.

سجادی در پایان گفت: مردم بسیار خوبی داریم، همیشه کمترین مشکل و تقاضا را در همین منطقه داشتیم اما انتظار دارند که مسؤولان بیشتر این مناطق که از لحاظ آب آشامیدنی ، جاده دسترسی و...  رسیدگی کنند

 

 

 

 

 

.

 

 

کد خبر: 1329
  تاریخ خبر : 1395/12/14
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/12/14
 کارشناس روابط عمومی
 1325
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 45
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 18,453
  • بازدید دیروز : 14,229
  • کل بازدید : 17,839,209
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/06 09:11:52
  • شناسه IP شما : 18.222.115.120

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821