|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آغاز عملیات اجرایی طرح آب‌رسانی به شهرهای نوشهر، چالوس، مرزن آباد، هچیرود و 129 روستای منطقه

به گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای مازندران، آیین کلنگ زنی عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرهای نوشهر، چالوس، مرزن آباد، هچی رود و 129 روستای منطقه با حضور مهندس جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، دکتر رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس، دکتر احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس، دکتر ربیع فلاح استاندار و جمعی از مدیران ارشد استان و شهرستان برگزار شد.

 

در این آیین ابتدا آقای دکتر یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به نقش محوری و پایه‌ای آب در اقتصاد و توسعه استان و ضرورت توسعه زیرساخت‌ها در این بخش بخصوص تأمین آب شرب گفت: در حال حاضر بالغ بر 90 درصد از آب شرب شهروندان از آب زیرزمینی تأمین می‌شود که به لحاظ محدودیت کمی و کیفی، ادامه این روند مقدور نبوده لذا برای ارتقاء کمی و کیفی منابع آب، مطالعات طرح جامع آب شرب استان را در 9 مجتمع بزرگ آب‌رسانی تهیه و امروز با عنایت وزارت نیرو بخصوص شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و کمک مسئولین ارشد استان به‌ویژه نمایندگان، عمده آنها را عملیاتی نموده و یکی دو تای باقیمانده نیز انشاالله در سال آینده اجرایی می‌شود.

یخکشی از طرح آب‌رسانی به شهرهای نوشهر، چالوس، مرزن‌آباد، هچیرود و 129 روستای منطقه به عنوان یکی از طرح‌های مهم آب‌رسانی مازندران یادکرد و افزود: در این طرح 3000 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: در این طرح 135 کیلومتر خط انتقال، یک تصفیه‌خانه به ظرفیت 1500 لیتر و 54000 مترمکعب مخزن ذخیره احداث و در مسیر خط یک نیروگاه به ظرفیت 2 / 3 مگاوات توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

سپس آقای دکتر احمدی لاشکی نماینده مردم شریف نوشهر چالوس در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از وزارت نیرو بخصوص شرکت آب منطقه‌ای مازندران و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، تأمین آب برای شهرهای نوشهر، مرزن‌آباد، هچیرود و 129 روستای منطقه را مهم‌ترین خدمت به مردم منطقه و کشور بیان کردند و افزودند این مناطق فقط متعلق به مردم منطقه نیست بلکه خانه دوم مردم ایران است و مشکلات آب این مردم که در کنار آب زندگی می‌کنند باید مرتفع شود.

مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز بابیان وضعیت تأمین آب شهرها و روستاها و تلاش دولت برای حل این مشکل در سالهای اخیر اظهار کرد: دو پروژه آب‌رسانی به ساری و رامسر تعریف شده بود که به سرانجام نرسید اما با همت شرکت آب منطقه‌ای و حمایت مسئولان اتفاقات خوبی در زمینه آب‌رسانی روی داد. عزم در وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب این است که پروژه‌های آب‌رسانی در استان به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی آب روستایی در استان در گذشته پایین بوده است، تصریح کرد: سیاست وزارت نیرو این است که این شاخص افزایش یابد و به متوسط برخورداری کشور در مدت زمان کوتاه برسد.

جانباز با اشاره به توجه زیاد دولت در این دوره به مازندران گفت: با همراهی نمایندگان مجلس مازندران طرح‌های ملی قابل توجهی در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تدوین بودجه 97 بیان کرد: مسئله جدی تأمین آب است و در این زمینه مجلس باید کمک کند تا اتفاقات خوبی روی دهد. در سال 92 ردیف اعتبار صفر بود و در سال 95 به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافت و امسال به 1700 میلیارد تومان رسید و امید است برای سال 97 همین رقم مصوب شود.

در ادامه این مراسم آقای دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران با اشاره به پائین بودن میزان برخورداری مردم استان از برخورداری آب شرب سالم بهداشتی گفت با تلاش انجام شده در این دولت میزان شاخص برخورداری به شاخص کشوری نزدیک شده و با تکمیل این‌گونه طرح‌ها انشاالله این عقب‌ماندگی جبران شود.

در پایان این مراسم آقای دکتر رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس با قدردانی از اقدامات خوب بخش آب وزارت نیرو و بیان شرایط آب کشور، از کمبود اعتبارات به عنوان مهم‌ترین چالش فراروی پروژه‌های عمرانی یاد کرد و گفت: مجلس همه همت خود را برای کمک به دولت بکار بسته و با برنامه‌ریزی و جلسات منظمی که با رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور داریم به دنبال راهکارهای مناسب برای این مهم هستیم.

کد خبر: 1471
  تاریخ خبر : 1396/08/11
  آخرین به‌روزرسانی : 1396/08/12
 مدیر روابط عمومی
 1338
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 46
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 13,910
  • بازدید دیروز : 14,229
  • کل بازدید : 17,834,666
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/06 09:11:52
  • شناسه IP شما : 18.222.69.152

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821