|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مباحث مهم آب مازندران با حضور آقای مهندس حاجیلری معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی در جلسه شورای معاونین و مدیران آب منطقه ای مازندران

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران: در این جلسه که آقایان رفیعی و عبداللهی، دو نفر از مدیران ارشد آب کشور نیز حضور داشتند، ابتدا معاونین و مدیران شرکت از جمله بخش برنامه ریزی، طرح و توسعه، مالی، پشتیبانی، حقوقی، بازرسی و روابط عمومی ضمن ارائه خلاصه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود چالش ها و راهکارهای پیشنهادی خود را مطرح کردند.

 

سپس دکتر یخکشی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت با اشاره به تنوع مسائل آبی در مازندران از جمله مباحث و مسائل دریا بطول 400 کیلومتر، رودخانه بطول 700 کیلومتر و ده ها هزار کیلومتر انهار سنتی و مدرن، تالاب‌ها، دریاچه ها، ده ها سد مخزنی، انحرافی، تنظیمی از جنس بتن، لاستیک، سنگریزه، 800 قطعه آب بندان، بالغ بر یکصد هزار حلقه چاه، پدیده خشکسالی، سیل و مباحث مهم کیفی و زیست محیطی و ده ها مسائل اجتماعی گفت: برای خدمت رسانی و پاسخگویی کار مضاعف و سختی را بر عهده داریم و از سویی شاخص های آب در این استان چه در بخش تنظیم و مهار آب و چه در بخش شبکه های آبیاری و زهکشی از یک عقب ماندگی تاریخی برخوردار است بطوریکه به عنوان نمونه 70 درصد از منابع آب این استان از بخش آب سطحی تامین می شود اما 10 درصد آن قابلیت تنظیم و مهار دارد که با وضعیت تغییر اقلیم و کم آبی مشکلات عدیده ای به مدیریت آب تحمیل می شود.

مدیر آب منطقه ای مازندران در ادامه گفت: با اشاره به وضعیت کم آبی در استان از جمله کاهش 40 درصدی رواناب و عدم ذخیره آب مناسب در سدها از جمله سد شهید رجایی که با کاهش 63 میلیون متر مکعبی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه است گفت: بر اساس برآوردی که از میزان آورد رودخانه تجن داریم حداکثر آبی که در قبل از شروع فصل زراعی در سد شهید رجایی ممکن است داشته باشیم به کمتر از 70 میلیون متر مکعب خواهد رسید که از این رقم 22 میلیون متر مکعب آن غیرقابل برداشت است.

وی ساختار وصول حقوق دولتی را نامناسب با نیاز بخش آب برشمرد و گفت: 85 درصد از آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود اما هزینه ها تنها 18 درصد از این بخش را تامین می کند و این امر در شرایط بحران از جمله خشکسالی و سیل که باید در سه شیفت کاری برای خدمت رسانی کار کنیم و تمام هزینه ها نیز در بخش جاری تا سه برابر افزایش می یابد کار ما را دشوار تر می نماید.

دکتر یخکشی در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت تشکیلات، ساختمان اداری، ناوگان خودرویی شرکت به تشریح وضعیت رودخانه و اهمیت آن پرداخت و تاکید کرد: رودخانه های استان مانند راهداری نیاز به کار مستمر رودخانه داری دارند که باید این مهم از لحاظ ساختار و منابع مورد توجه قرار گیرد.

سپس آقای مهندس حاجیلری معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، با اشاره به وضعیت منابع آب کشور و محدویت و چالش های فراروی آن بر امور اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی تاکید کرد و گفت: باید با کار مستندسازی، اطلاع رسانی و همچنین استفاده از ظرفیت قانونی، دانش اجتماعی بهره برداران، ذینفعان و ذی مدخلان را افزایش دهیم.

آقای مهندس نادعلی حاجیلری با بیان اهمیت فعالیت های حاکمیتی در بخش آب تصریح کرد: متاسفانه امکانات بخش آب متناسب با ماموریت های آن نیست گرچه تلاش زیادی برای مباحث حاکمیتی صورت می گیرد. وی در ادامه با اشاره به سوابق کاری خود در استان و آشنایی با مشکلات این بخش گفت: بسیاری از مردم کشور حتی مسئولین و مدیران ملی باور کمتری به مشکلات آب در بخش تامین و انتقال دارند که باید با کار مستندسازی و آگاهی بخشی و همچنین بهره گیری از ظرفیت قانونی عقب ماندگی تاریخی آب استان را با انجام کار مضاعف جبران کرد.

همچنین معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت با برشمردن اهمیت و نقش نیروی انسانی در پیشبرد اهداف سازمانی از طرح شناسایی استعدادها به ویژه در سطوح نیروهای جوان و جدبدالاستخدام، مدیران پایه و میانی خبر داد. ایشان در ادامه با تاکید بر توجه به مسائل آموزشی کارکنان ، مدیران و شرکت همکاری در امر ارائه خدمات و کالا، خواستار برگزاری دوره آموزش حرفه ای و کاربردی متناسب با نیاز شرکت ها شد.

معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت در پایان با تشریح برنامه مقام عالی وزارت نیرو مدیریت تقاضا را مهم ترین رویکرد این وزارتخانه برشمرد و یادآور شد: در ابن زمینه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با حضور تعدادی از وزرا و ریاست دکتر اردکانیان وزیر محترم نیرو شکل گرفته که امیدواریم با اهدافی که این کارگروه تعقیب می کند همه دستگاه ها و حتی ذینفعان در امر مدیریت آب مشارکت داشته و مسئول و پاسخگو باشند.

کد خبر: 1564
  تاریخ خبر : 1396/12/10
  آخرین به‌روزرسانی : 1396/12/10
 مدیر روابط عمومی
 957
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 65
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 1,585
  • بازدید دیروز : 13,507
  • کل بازدید : 17,615,333
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 11:58:02
  • شناسه IP شما : 44.203.58.132

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821