|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در جلسه مشترک شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق مازندران با نمایندگان استان مسائل و مشکلات صنعت آب و برق در مازندران بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران در جلسه مشترک شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق مازندران با نمایندگان استان مسائل و مشکلات صنعت آب و برق در مازندران بررسی شد و بر ارائه بسته پیشنهادی جهت اصلاح قوانین از سوی وزارت نیرو تاکیدشد.

 

در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش و اقدامات بخش آب و برق در شرایط کم آبی و افزایش دما ابتدا هر یک از مدیران حوزه برق گزارشی از اقدامات انجام شده به ویژه بازسازی و تعمیر و نگهداری نیروگاه، از وارد مدار شدن یکی از واحدهای نیروگاه شهید سلیمی در روز آتی خبر دادند و افزودند: عمده مشکل نیروگاه ما در استان قدمت و فرسودگی نیروگاه است که با تلاش، تدبیر و خلاقیت نیروهای پرتلاش برخی از اقدامات تعمیر و نگهداری که در شرایط عادی شش ماه زمان می برد نیروهای ما توانستند آن را در مدت یک ماه به انجام برسانند و مشکل دیگر نیروگاه ما محدودیت های تامین منابع آب شیرین مورد نیاز نیروگاه است که امیدواریم منابع اعتباری مورد نیاز آن برای اجرای طرح در آینده حل و فصل شود.

مدیران حوزه صنعت برق مازندران احداث نیروگاه های جدید را در استان بسیار ضروری خواندند و تصریح کردند: آنچه که باعث شد تا این استان تاکنون موفق به احداث نیروگاه جدید نشود عدم توفیق در کسب مجوز زیست محیطی بوده است که نیازمند حمایت نمایندگان محترم در این زمینه هستیم. آنها قوانین موجود در زمینه اقتصاد برق را ناکارآمد دانستند و تاکید کردند باید تعرفه های این بخش بازنگری شود تا ضمن جلوگیری از هدررفت انرژی امکان حفظ و توسعه نیروگاه ها و شبکه انتقال و توزیع در این صنعت فراهم شود.

در ادامه مدیران آب نیز ضمن ارائه گزارشی از تامین، تقسیم و توزیع آب در بخش کشاورزی و شرب استان در سال جاری به کاهش منابع آب و تبعات ناشی از آن پرداختند و افزودند: کاهش منابع آب سبب شد تا ما شاهد افزایش تعارضات اجتماعی، افزایش مشکلات زیست محیطی، کاهش کیفی منابع آب و همچنین کاهش تولید برق ناشی از عارضه کم آبی باشیم اما تلاش نیروهای صنعت آب موجب شد تا این مشکلات به حداقل ممکن تقلیل یابد.
مدیران این حوزه تاکید کردند آنچه مدیریت آب را در شرایط کنونی در استان ما دشوار کرده است عدم توسعه کافی زیرساخت های مورد نیاز است که انتظار داریم با کمک نمایندگان بتوانیم با استفاده از منابع غیر متعارف بتوانیم آنها را ایجاد و توسعه دهیم.

مدیران این حوزه پایین بودن قیمت آب را یکی از مشکلات اصلی بهره وری و بدمصرفی آب در استان برشمردند و گفتند قیمت آب در بخش کشاورزی به طور متوسط در هر متر مکعب سه تومان و در بخش شرب کمتر از دویست تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد در حالی که همین آب وقتی که بسته بندی می شود متقاضیان حاضرند مبلغ یک میلیون تومان برایش هزینه پرداخت کنند و یا اینکه در بخش کشاورزی برخی از کشاورزان در برخی از مناطق درهمین استان یک سوم از درامد خود را در بازار محلی آب برای این بخش هزینه می کنند.

آنها در پایان ضمن بازنگری در قوانین سخت گیرانه جنگل برای اجرای طرح های زیرساختی و حیاتی خواستار بازنگری در اقتصاد آب و تعرفه های مربوطه شدند.

در این جلسه که آقایان دکتر رضیان نماینده مردم قائمشهر سوادکوه و جویبار، سردار نانواکناری نماینده مردم  بابلسر و فریدونکنار، دکتر نیازآذری نماینده بابل و دکتر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند هریک ضمن قدردانی از تلاش مدیریت و مجموعه آب و برق استان اعتبارات بخش آب و برق را ناکافی و بر ضرورت توجه بیشتر دولت در این زمینه تاکید کردند و افزودند: با توجه به مشارکت جویی مردم استان در بخش‌های مختلف از جمله مرمت و بازسازی آب بندان‌ها، توسعه و ایجاد شبکه های آبیاری و زهکشی و همچنین اجرای طرح های آبرسانی در روستاها، دولت اعتبارات بیشتری به این صنعت اختصاص دهد.

نمایندگان استان موضوع آب و برق را به موازات موضوع اشتغال در جامعه مهم برشمردند و خواستار نشست مشترک با حضور نماینده عالی دولت در استان و مدیران وزارت نیرو  برای حل مشکلات این صنعت شدند.

آنها در پایان بر ارائه بسته پیشنهادی از سوی وزارت نیرو به قوه مقننه جهت بازنگری در قوانین تاکید کردند و افزودن باید قوانین خود را متناسب با نیاز امروز اصلاح کنیم که اصلاح این قوانین می تواند ضمن پویایی صنعت آب و برق، زمینه ارائه خدمت بهتر را فراهم  و افزایش رضایت مندی  مصرف کنندگان را در پی خواهد داشت.

کد خبر: 1646
  تاریخ خبر : 1397/04/30
  آخرین به‌روزرسانی : 1397/04/30
 مدیر روابط عمومی
 610
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 43
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 1,151
  • بازدید دیروز : 13,048
  • کل بازدید : 17,807,678
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/04 13:24:18
  • شناسه IP شما : 3.145.115.195

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821