|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

ارتقا دانش و توانمندسازی نیروی انسانی مهمترین دستاورد انقلاب در بخش آب

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران آقای دکتر محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در جمع تعدادی از خبرنگاران برجسته استان با تشریح دستاوردهای انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب از ارتقاء دانش و توانمندسازی نیروی انسانی بعنوان مهم ترین دستاورد بخش آب یاد کرد.

وی افزود: در هریک از بخش ها از جمله سدسازی، شبکه آبیاری و زهکشی، تاسیسات آبرسانی، مهندسی رودخانه و مدیریت آب های زیرزمینی اقدامات خوبی در طی این سالها صورت گرفته که قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

یخکشی تصریح کرد: در این استان قبل از انقلاب به جز یک سد تاریخی آن هم مربوط به دوره صفویه در بهشهر سد دیگری وجود نداشت اما به برکت انقلاب،  دانش فرزندان این مرز و بوم ارتقا یافت و توانستند سدهای بزرگی همچون سد شهید رجایی و البرز را در این استان بسازند و هم اکنون ما شاهد بهره برداری10 سد با ظرفیت 400 میلیون مترمکعب هستیم و تعداد سدهای بزرگ دیگری از جمله سد گلورد و هراز با ظرفیت حدود یک میلیارد متر مکعب را نیز در دست ساخت داریم.

وی با تشریح اهمیت شبکه های آبیاری و زهکشی در استان به ویژه در زمینه مدیریت مصرف، افزایش راندمان محصول و بهره وری آب گفت: قبل از انقلاب در این استان در زمینه شبکه آبیاری و زهکشی هیچ اقدامی صورت نگرفته بوده اما امروز در دشت تجن در پایین دست سد شهید رجایی شبکه آبیاری و زهکشی در سطح 46 هزار هکتار اجرا شده و در دست بهره برداری است. در پایین دست سد گلورد شبکه آن در سطح 25 هزار هکتار با پیشرفت بالغ بر 80 درصد و در پایین دست سد البرز شبکه آن در سطح 54 هزار هکتار و با پیشرفت بالغ بر 75 درصد در دست اجراست و هم اکنون در استان در سطح 170 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در دست اجرا داریم که امیدواریم با تامین منابع مالی مناسب به اجرای آنها سرعت بخشیم.

یخکشی تهیه طرح جامع آب شرب استان با هدف ارتقاء کمی و کیفی آب شرب برای جمعیت شهری، روستایی و جمعیت توریست را از اقدامات مهم دیگر بخش آب برشمرد و گفت: از 9 مجتمع آبرسانی به شهرها و روستاها تاکنون 8 مجتمع دارای ردیف اعتباری و بخش های از این مجتمع ها در شهرستان مختلف اجرایی و بخش هایی وارد مدار بهره برداری شده است که یکی از این مجتمع ها، مجتمع آبرسانی به رامسر، کتالم، سادات شهر، تنکابن و عباس آباد است که بخش اول طرح شامل خط انتقال آب از سد میجران و تصفیه خانه آب شرب بوده که به اتمام رسیده و وارد مدار بهره برداری گردید. بخش هایی از طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف از سد البرز با طرفیت حدود 500 لیتر به بهره برداری رسید و ادامه کار در دست اجراست. در طرح آبرسانی به شهر ساری و میاندرود خط انتقال آب شرب از سد شهیدرجایی به تصفیه خانه انجام شده، عملیات اجرایی تصفیه خانه به میزان 80 درصد انجام شد و با  اجرای یک طرح فوری اضطراری با بهره گیری از تاسیسات اجرا شده در این طرح موفق شدیم حدود 500 لیتر آب را وارد مدار بهره برداری کرده و مشکلات کمبود آب موجود را بر طرف نمائیم.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران استفاده مضاعف از تاسیسات آبی از جمله توسعه گردشگری آبی در محیط پیرامون سدها، منابع و مجاری آبی را از دیگر دستاوردهای بخش آب برشمرد و گفت: تاکنون با 6 شهرداری استان در این زمینه توافق انجام شد تا نسبت به استفاده از محیط پیرامونی رودخانه در بازه شهری اقدام کنند که در این زمینه اقدامات خیلی خوبی از سوی برخی از شهرداری ها از جمله ساری انجام شد. در محیط پیرامون سدها نیز تاکنون با همکاری بخش خصوصی اقدامات خوبی را در سد های شهید رجایی، برنجستانک، شیاده، سنبل رود، صلاح الدین کلا انجام دادیم و مابقی طرح ها نیز براساس طرح های تهیه شده در دست پیگیری است.

ایشان در پایان با اشاره به دستاوردهای شرکت در بخش توسعه نیروگاه های برق ابی از جمله احداث نیروگاه های کوچک، ظرفیت شناسایی شده این بخش را بالغ بر 700 مگاوات برشمرد و تصریح نمود: تاکنون علاوه بر نیروگاه برق آبی سد شهیدرجایی، تعدادی از نیروگاه های کوچک برق آبی با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شده است و بزودی به بهره برداری می رسند.

کد خبر: 1722
  تاریخ خبر : 1397/10/05
  آخرین به‌روزرسانی : 1397/10/05
 مدیر روابط عمومی
 754
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 31
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 764
  • بازدید دیروز : 7,167
  • کل بازدید : 17,771,453
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 16:54:14
  • شناسه IP شما : 18.117.165.66

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821