|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نوازنی مدیر کل تحقیقات، منابع انسانی و آموزش آب کشور:

باید صلاحیت حرفه ای صنعت آب کشور را ارتقاء دهیم

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران آقای حسین نوازنی مدیر کل تحقیقات، منابع انسانی و آموزش مدیریت منابع آب ایران با بیان این مطلب گفت: امروزه در جهان صلاحیت حرفه ای یکی از فاکتورهای مهم بالندگی و تعالی یک سازمان محسوب می شود که ما باید برای رسیدن به این مهم نظام آموزش؛ توسعه و توانمند سازی نیروی انسانی را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

وی با اشاره به سیمای منابع انسانی صنعت آب کشور ترکیب نیروی انسانی را باتوجه به ماموریت و وظایف محوله مناسب ارزیابی نمود و تاکید کرد: باید روی آرایش نیروهای انسانی که وضعیت مطلوبی ندارد تلاش بیشتری از سوی شرکت ها صورت گیرد و این امر نیازمند تصویر روشن و شفاف از منابع انسانی است که هریک از شرکت ها باید بدان بپردازند.

نوازنی از نیروهای انسانی بویژه مدیران بعنوان مهم ترین سرمایه هر سازمان یاد کرد و گفت: متاسفانه اقتصاد کشور از دهه چهل تاکنون بیشتر اتکا به درامد نفتی داشته اما باتوجه به تحریم های اتفاق افتاده و محدودیت های اجرا شده مدیریت های ما محک خورده و در چنین شرایطی مدیریت به معنای واقعی مفهوم پیدا میکند و مردم راجع به عملکرد مدیریت بخش های مختلف کشور قضاوت می کنند و امروزه این ارزیابی که از سوی مردم صورت می گیرد بسیار تعیین کننده و مهم محسوب می شود لذا رضایت مردم به عملکرد مدیریت ها و سازمان ها بستگی دارد. اینجاست که جایگاه متولیان نیروی انسانی مشخص می شود.

نوازنی افزود وظیفه مدیریت منابع انسانی تنها به عهده مدیر منابع انسانی شرکت ها نیست بلکه این مدیران در سازمان ها نقش راهبری را عهده دار هستند و اعتقاد دارند توجه و حمایت از حوزه منابع انسانی در جلب رضایت کارکنان و مردم می تواند نقش کلیدی داشته باشد.

مدیرکل تحقیقات، منابع انسانی و آموزش شرکت مدیریت منابع آب ایران با تشریح برنامه های این بخش در صنعت آب کشور برای سال آتی هدف از این نشست را ایجاد وحدت رویه،  تسهیم دانش و انتقال تجربه اعلام کرد و گفت در این نشست ها همه باید کمک کنیم که دارای جهت گیری راهبردی واحدی در زمینه مدیریت منابع انسانی باشیم.

ایشان در پایان با قدردانی از جناب آقای دکتر یخکشی و مجموعه همکاران وی در امر برگزاری این نشست، امر آموزش را مهم برشمرند و تاکید نمودند این آموزش ها باید کاربردی بوده و سبب ارتقا صلاحیت حرفه ای سازمان ها شود.

درابتدای این نشست آقای دکتر یخکشی با تشریح سیمای منابع آب استان شناخت مدیران بخش های مختلف مدیران این صنعت را از جغرافیای آب مناطق مختلف کشور از جمله جغرافیای آب استان ضروری برشمردند و گفتند: تراکم جمعیت در این استان بسیار بالا بطوریکه که بالغ بر 130 نفر در کیلومتر مربع استقرار دارند. تنوع المان های منابع آب از جمله رودخانه ها، چشمه ها، چاه ها بسیار زیاد است. ما در این استان بالغ بر 300 هزار مشترک در بخش آب داریم.

کار در این استان در بخش آب کار بسیار سختی است، اقتصاد کشاورزی آن آب پایه است، مسائل سدسازی خیلی توسعه پیدا نکرده است که بعنوان زیرساخت بخش آب محسوب می شود خیلی توسعه پیدا نکرده است.

در بحث آب شرب مشکلات فراوانی را داریم، بطوریکه 90 درصد از آب شرب استان از آب زیرزمینی تامین می شود که در این زمینه از لحاظ کمی و کیفی محدودیت زیادی داریم. تقاضا برای آب شرب خیلی زیاد است چراکه باید علاوه بر تامین آب شرب مورد نیاز ساکنین این مناطق آب شرب جمعیت توریست و گردشگر را نیز تامین کنیم که زیرساخت های ما متناسب با نیازها طراحی و احداث نشده است. بعضا خشکسالی و سیلاب را نیز در این استان شاهد هستیم بطوریکه در سال جاری هم شاهد خشکسالی در استان و همچنین وقوع سیلاب مخرب بودیم.

آقای دکتر یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران در زمینه مباحث منابع انسانی گفت: کار شما در این حوزه نیز سخت است چرا که در معرض قضاوت عموم قرار دارد.

مدیران منابع انسانی نقش بسیار مهمی در ایجاد انگیزه کارکنان دارند لذا بسیاری از مباحث هئیت مدیره ما در سال به مسائل این حوزه اختصاص می یابد و به نظر می رسد کاستی هایی در این بخش داریم که باید جبران کنیم. یکی از کاستی ها ایجاد انگیزه در کارکنانی که در سطوح عملیاتی تلاش می کنند است. نکته دیگر که به نظر بنده بسیار مهم است و آن حفظ انفال عمومی است که یک کار حاکمیتی است. در قانون توزیع عادلانه آب برای این مهم ضابطین قضایی و مامورین ماده 30 پیش بینی شده اند. پیشنهاد ما این است که این ضابطین و این مامورین از بنده کارشناسی باید جدا شوند و بصورت تخصصی در این حوزه فعالیت کنند که باید برای این کار از سوی ستاد دستور سازی صورت گیرد.

ایشان در پایان با اشاره به اهمیت مباحث رفاهی گفت: ما در بحث رفاهی در بخش آب کم کار کردیم پیشنهاد میکنم یک گروهی باید در این زمینه شکل بگیرد تا بتواند بصورت نظامند مباحث رفاهی کارکنان را ساماندهی بکند و این کار هم باید بصورت یکپارچه سازی در سطح شرکت ها انجام گیرد.

یخکشی در ادامه گفت: سطح آموزش های برگزار شده را خوب دانست و تاکید نمود آموزش ها باید موجب توانمندسازی نیروها گردد گرچه برخی از قید و بندهای قانونی مانع از بهره گیری از ظرفیت نیروهای کارامد است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران در پایان یکی از مشکلات اساسی شرکت ها را کمبود نیروی انسانی برشمرد و گفت باید برای حل مشکلاتمان روی شیوه های برون سپاری کار کنیم و از اختیاراتمان در این حوزه بهره گیریم و این امر نیازمند ساز و کارهای لازم است که بتوانیم از مشکلات عبور کنیم

در این جلسه همچنین آقای حسینی معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای مازندران با تشریح وضعیت منابع نیروی انسانی آب منطقه ای مازندران به مشکلات این بخش پرداخت و گفت: در گذشته در این استان حدود 8 شهرستان داشتیم که امورات ما در این شهرستان ها استقرار یافت اما امروز تعداد شهرستان های ما به رقم 22 رسید و هر مدیر ما در شهرستان ها باید مسئولیت دو الی پنج شهرستان را عهده دار باشد. از طرفی هرساله تعداد زیادی از نیروهای این شرکت به افتخار بازنشستگی نایل می شوند بطوریکه تا سال 1400 حدود 120 نفر از نیروهای باتجربه شرکت را ترک خواهند نمود و این کاهش نیرو و افزایش مطالبات مردم و تعدد منابع و مجاری آبی کار مدیریت منابع آب را در استان دشوار خواهد نمود.

حسینی در پایان پیشنهاداتی را در زمینه ارتقاء رفاهیات کارکنان با توانمند سازی شرکت های تعاونی توسعه خدمات درمانی بویژه برای همکاران بازنشسته و انعقاد قراردادهای یکپارچه در این بخش و همچنین تشکیل انجمن متخصصین آب با محوریت بازنشستگان و پیشکسوتان این حوزه ارائه نمود.

در این نشست همچنین شرکت های آب منطقه ای اصفهان، مرکزی و سیستان و بلوچستان در حوزه منابع انسانی بعنوان شرکت های برتر شناخته شده که با اهدای لوح تقدیری از مدیران منابع انسانی تجلیل بعمل آمد

کد خبر: 1739
  تاریخ خبر : 1397/12/15
 مدیر روابط عمومی
 638
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 56
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 1,707
  • بازدید دیروز : 7,167
  • کل بازدید : 17,772,396
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/01 08:04:07
  • شناسه IP شما : 18.224.33.107

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821