|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

جلسه شورای انسجام بخشی مدیران ارشد آب مازندران با حضور دکتر دامادی

جلسه شورای انسجام بخشی مدیران آب استان با حضور دکتر دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در شرکت آب منطقه ای مازندران برگزار شد .

  در این جلسه آقای دکتر دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا از جمله شهید مهندس فروزان معاون طرح و توسعه آب منطقه ای مازندران داشتن نقشه راه برای آب کشور و سند ملی آب را ضروری بر شمرد و گفت : با مذاکراتی که با رؤسای برخی از کمیسیون ها و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی داشتیم عزم مجلس تصویب سند ملی آب است که در این سند برنامه مدیریت آب در افق دراز مدت روشن خواهد شد .

وی افزود : اگر ما در این بخش مهم یک سند ملی نداشته باشیم قطعا با تنش و بحران آبی مواجه خواهم شد . آنگاه حل تعارضات اجتماعی بین مناطق کار آسانی نخواهد بود

 دامادی گفت : در استان مازندران به ویزه در حوزه فعالیت شرکت اب منطقه ای مازندران کارهای انجام نشده زیادی باقی مانده که باید با انجام مطالعات مشکلات بخش تأمین و مدیریت منابع آب را حل کنیم .

ایشان با اشاره به ضرورت پرداختن به مباحث پساب و فاضلاب در استانهای ساحلی و آثار زیان بار آن به دیگر بخشها اختصاص بخش از اعتبار از محل صندوق توسعه اسلامی برای استان مازندران را لازم و ضروری خواند و گفت : برای این بخش در گام  اول نیاز به 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم .

سپس آقای دکتر محمد ابراهیم یخکشی با اشاره به برنامه تأمین آب استان گفت : زیر ساخت های استان در بخش آب چه در بخش کشاورزی ، چه در بخش شرب متناسب با نیازمندیها و توانمندی های استان نیست .

وی بیان اینکه برنامه تأمین آب شرب و کشاورزی استان حتی برای افق 1440 تهیه  شده است افزود : در طرح جامع آب شرب استان که مشتمل بر 9 مجتمع بزرگ آبرسانی است همه نیازهای جمعیت شهری و روستایی استان که بالغ بر 6 میلیون نفر است مد نظر قرار گرفته در این طرح 16 سد مخزنی نقش تأمین کننده آب را عهده دار خواهند بود تصفیه خانه های متعددی به ظرفیت حدود 30 متر مکعب اجرا خواهد شد و در مجموع برای این طرح هزینه ای بالغ بر 4000 میلیارد تومان نیازمی باشد

ایشان با تشریح برنامه شرکت در بخش آب کشاورزی گفت : در حال حاضر حدود 400 میلیون متر مکعب از آب کشاورزی از سدها تأمین می شود که با برنامه ریزی بعمل آمده این  عدد به 1800 میلیون متر مکعب خواهد رسید و سطح شبکه آبیاری مدرن ما هم از 15 هزار هکتار به 200 هزار هکتار می رسد .

در ادامه آقای مهندس ذاکری مدیر عامل آب شرکت آب و فاضلاب شهری استان مازندران با تأکید بر نگاه جامع و یکپارچه به منابع آب به نقش شرکت های  آب در مازندران در خدمات دهی در سطح منطقه ای و ملی پرداخت و گفت : هر یک از شرکت های آب در استان علاوه بر ارائه خدمات به مردم استان به دیگر هموطنان که جمعیت آنها در سال بالغ بر 20 میلیون نفر است ارائه خدمات دارند اما میزان برخورداری این دستگاه از اعتبارات ملی متناسب با ارائه خدمات آنها نیست .

ذاکری با بیان اینکه استان مازندران دارای یک عقب ماندگی در بخش اجرای طرح های  فاضلاب است گفت : شاخص برخورداری استان حدود 10 درصد است که با رقم میانگین شاخص ملی که بالغ بر 40 درصد است فاصله زیادی دارد  .

 در این جلسه آقای مهندس عبداللهی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز با بیان اینکه برای تأمین آب شرب بسیاری از روستاهای مازندران منبع تأمین آب پایدار نداریم گفت : آب زیر زمینی استان هم از لحاظ کمی و کیفی در دراز مدت پاسخگوی نیاز روستاهای ما نیست و در بسیاری از مناطق برای تأمین آب شرب با مشکل مواجه هستیم

 عبداللهی با بیان اینکه حدود 45 در صد از جمعیت استان در روستا ها سکونت دارند گفت : 5 / 6 درصد از جمعیت روستایی کشور در روستاهای استان مازندران زندگی می کنند لذا اعتبارات بخش آب و فاضلاب روستایی نیز باید متناسب با جمعیت روستایی استان باشد .

در پایان اعضاء با تأکید بر روند تداوم برگزاری این جلسات و تشکیل دبیر خانه جهت پیگیری موضوعات بر بهره گیری از ظرفیت برنامه ششم برای حل مشکلات آب،  اختصاص ردیف اعتباری مناسب برای بهره برداری و نگهداری تأسیسات آبی ، ایمنی آب شرب از سراب تا پایاب ، اقتصاد آب و ارزش آن در مناطق مختلف ، تهیه طرح جامع در بخش شرب ، فاضلاب وسیلاب ،حل تعارضات اجتماعی و ساختارمند نمودن نظام  بودجه ریزی پیشنهاداتی ارائه  و مقرر شد هر یک از موارد مطرح شده در جلسات آتی بررسی و برنامه اقدام آن تهیه و در صورت لزوم در سطح ملی پیگیری  شود .

 

کد خبر: 1175
  تاریخ خبر : 1395/06/21
 کارشناس روابط عمومی
 734
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 86
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 17,046
  • بازدید دیروز : 10,793
  • کل بازدید : 17,903,039
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/10 13:21:14
  • شناسه IP شما : 13.58.137.218

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821