|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دکتر یخکشی : پروژه اطلاع رسانی در مازندران باید در صدر پروژه های طرح احیاء و تعادل بخشی قرار گیرد

آقای دکتر محمد ابراهیم یخکشی مدیر عامل آب منطقه ای مازندران : در جلسه کارگروه استانی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب گفت : پروژه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مازندران باید در صدر پروژه های طرح احیاء و تعادل بخشی قراردارد .

 

وی با بیان اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای هر یک از دستگاه اجرایی بخصوص بخش آب گفت : هنوز مدیران دستگاه ها خیلی در امور اطلاع رسانی و آموزش عمومی تمرکز نکردند .

ایشان با اشاره به بهره گیری از مشارکت مردم در دنیای امروز تصریح کرد : در بسیاری از کشورها مردم در تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیریت منابع آب نقش کلیدی دارند .اما در کشور  ما حتی برای احداث یک سد یا شبکه آبیاری و زهکشی که 10 الی 15 سال طول می کشد تا مطالعات آن انجام شود گاهاً مردم تا  شروع عملیات اجرایی آن از برنامه و هدف ما مطلع نیستند بعد انتظار داریم که آنها در اجرا و بهر ه برداری  با  ما همراه باشند .

یخکشی : افزود ما مسائل زیادی در بخش مدیریت منابع آب بخصوص امر حفاظت، نگهداری و بهره برداری ازآب  داریم که باید علاوه بر اطلاع رسانی ،  ذی مدخلان و  ذینفعان را نیز آموزش دهیم .

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران گفت : ما امروز برای حفاظت از منابع و مجاری آبی عمدتاً از روش سلبی و تقابلی استفاده می کنیم که این روش، روش مناسبی نیست و نباید دولت را در مقابل مردم قرار دهیم بلکه با اطلاع رسانی و آموزش می توانیم مشکلات را با کمک مردم حل کنیم و این امر نیازمند آشنا شدن مردم با مسائل و مشکلات می باشد .

رئیس هیات مدیره آب منطقه ای مازندران در پایان بر تهیه برنامه اقدام در این بخش تاکید و خواستار هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه ذیربط در امر اطلاع و آموزش مردم شد .

در این جلسه همچنین آقای دکتر صالحی عضو کار گروه اطلاع رسانی طرح احیاء با تاکید بر تهیه برنامه جامع اطلاع رسانی در این حوزه گفت : برای همراه کردن مردم سه گام اساسی لازم است برداشته شود که گام اول افزایش اطلاعات دانشی مردم، گام دوم تغییر رفتار مصرف کننده و در گام سوم نهادینه کردن رفتار بر اساس هدف گذاری که در طرح جامع  مدنظر قرار گرفته است  که می توانیم یا توجه به تعدد مسئله با خرد خرد کردن موضوع برنامه را عملیات و استمرار بخشیده  وبه هدف برسانیم .

در پایان آقای احمدی معاون خبر صدا و سیمای مرکز مازندران با اشاره به پیچیدگی مدیریت منابع آب گفت : مدیریت منابع آب یک روی نرم دارد  و یک روی سخت . مردم ما در  شرایط شرایط فعلی روی نرم فعالیت  شما را می بینند مثلا شیر آب را باز می کنند و آب به راحتی در اختیار آنها قرار می گیرد اما برای مردم گفته نشد و با رسانه های دیداری نتوانسیم  روی سخت آن  که همان  مطالعه ، اجرای پروژه  نگهداری و بهره برداری تاسیسات و مجاری آبی است و آدم هایی که شبانه روز در این بخش فعالیت میکنند ،منابع کلان عمومی که صرف این کار می شود ، مشکلات و محدودیت هایی که در این بخش وجود دارد  به مردم اطلاع رسانی نشد و در مواردی که نیاز به آموزش همگانی بود صورت نگرفت  لذا با  با مخاطب شناسی و تولید برنامه های مختلف باید تلاش کنیم این اهداف مان را محقق سازیم .

احمدی شناسایی نقاط قوت و ضعف در امر اطلاع رسانی را امری مهم برشمرد و تصریح کرد : اگر فرصت ها و آسیب ها را به درستی شناسایی نکنیم در امر اطلاع رسانی هم منابع  را به هدر خواهیم داد و هم به هدف نزدیک نخواهیم شد که لزوم این کار شناخت از نیاز مخاطب و اعتماد به رسانه ها به عنوان فرا تسهیل گر در این اقدام مهم است .

ایشان در پایان با اعلام آمادگی صدا و سیما  مرکز مازندران به عنوان یک رسانه مؤثر در همراه کردن ذینفعان گفت : بر اساس ارزیابی هایی که انجام دادیم بسیاری از برنامه های استانی ما بخصوص رادیو دارای مخاطب فراوان هستند که می توانند باتولید برنامه های خوب در امر اطلاع رسانی و آموزش به مدیریت منابع آب استان کمک نمایند .

در پایان هر یک از اعضای جلسه از جمله مدیران   روابط عمومی جهاد، آبفا،، آبفار،  آب منطقه ای، نماینده مطبوعات نقطه و نظرات خود را مطرح و مقرر شد اینگونه جلسات به صورت مستمر و بر اساس برنامه اقدام  برگزار شود .

کد خبر: 1284
  تاریخ خبر : 1395/10/13
 مدیر روابط عمومی
 714
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 73
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 382
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 17,960,812
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/13 12:57:18
  • شناسه IP شما : 3.145.151.141

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821