|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آئین رها سازی آب 10 سد مازندران

-

 

آآئین رها سازی آب 10 سد مازندرانین رها سازی آب 10 سد مازندران برای کشاورزی و تولید انرژی برقابی همزمان با آیین شروع عملیات اجرایی مجتمع گردشگری و تفریحی  و توریستی پیرامونی سد شهید رجایی برگزار شد.
 در این آئین رها سازی آب 10 سد مازندران که استاندار و تعداد زیادی از مدیران ارشد دستگاه اجرایی ، اعضای شورای حفاظت منابع آب استان و نماینده تشکل ها حضور داشتند ، آقای دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران با اشاره به اهمیت و جایگاه آب در امر تولید و اشتغال گفت :  با تلاشی که در سالهای اخیر از سوی مدیریت خوب آب منطقه ای مازندران صورت گرفت ، شاهد تهیه برنامه جامع برای استفاده مضاعف  از تأسیسات آبی در استان هستیم که امروز در همین حوزه تجن علاوه بر ایجاد و توسعه مباحث گردشگری و تفریحی و توریستی  پیرامونی سد شهید رجایی شاهد رونق فعالیت شیلاتی ، انرژی برقابی ، کمپ های متعدد اقامتی ، پارک مجلل آبی  و ساحلی و دهها  خدمات دیگر هستیم .

  وی با بیان اینکه وضعیت ذخیره آب در سدهای استان در مقایسه  با سالهای  گذشته وضعیت مطلوبی  است و امروز  در آغاز فصل زراعی بالغ بر 300 میلیون متر مکعب آب در سدهای استان  ذخیره داریم امر رها سازی آب  را برای کشاورزان استان بسیار مهم بر شمرد و گفت : با تدبیری  که در این زمینه اتخاذ می شود کشاورزان ضمن امکان کشت مجدد می توانند  با خیال راحت تر به امر تولید همت بگمارند

  قبل از استاندار مازندران آقای دکتر محمد ابراهیم یخکشی مدیر عامل آب منطقه ای مازندران با بیان اهداف برگزاری  آئین رها سازی آب در سدهای مازندران برای بخش کشاورزی  و برقابی  گفت : علی الرغم کاهش 20 درصد ی بارش در هفت ماهه اول سالجاری شاهد آبگیری 85 درصدی سدها در استان هستیم که در مقایسه با سالهای گذشته وضعیت مناسب تری داریم.

وی افزود : ذخیره آب در پشت این سدها سبب افزایش تولید و ایجاد اشتغال از پایاب سد تا دریا خواهد شد و با مطالعات جامعی که برای هر یک از تأسیسات آبی بخصوص سدهای استان انجام دادیم امکان استفاده های مضاعف از این آب  در مسیر وجود دارد که با کمک  بخش خصوصی  و سرمایه گذاریهایی که انجام می شود محقق خواهد شد .

    وی گفت : امروز همزمان با رها سازی اب از سد  شهید رجایی ما شاهد تولید انرژی  برقابی  به میزان 5 / 13 مگاوات هستیم و با ایجاد خط انتقال و اجرای بخش مهمی از تصفیه خانه آب شرب ساری  امکان  بهره برداری از 10 میلیون متر مکعب آب را برای  شهروندان ساروی فراهم شد که امیدواریم با تکمیل تصفیه خانه این رقم را به  30 میلیون متر مکعب در سال برسد .

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به ایجاد دهها واحد پرورش ماهی و اقامتگاه تفریحی در پایین سد شهید رجایی در سالهای اخیر به نقش سد شهید رجایی در کنترل سیلاب  و ایجاد پارک های بزرگ ساحلی از جمله پارک ملل و قائم در بازه شهری اشاره کرد و گفت : با آبی که از این سد رها می شود  قبل از رسیدن به مزارع شالیزاری با ایجاد سدهای لاستیکی جلوه های زیبایی از گردشگری را فراهم نموده و روزانه  شاهد حضور هزاران شهروند و مسافر  در این پارک ها هستیم .

مدیر عامل آب منطقه ای  مازندران تصریح کرد : با رها سازی  آب  از  سدهای استان آب زراعی بیش از 70 هزار هکتار از اراضی شالیزاری  تأمین  می شود  و تلاش خواهیم کرد با کمک کشاورزان  به ویژه تشکل های آب بران  از آب موجود  حداکثر بهره برداری را انجام دهیم .

  ایشان در پایان با اشاره به نقش تأسیسات آبی در جلب توریست و گردشگر به استان به برنامه های تفریحی توریستی  سدها و تأسیسات استان اشاره کرد و گفت : مطالعات گردشگری این طرح ها به مرحله خیلی خوبی رسیده و بسیاری از آنها در کارگروه گردشگری استان به تصویب رسیده  واین طرح ها هم اکنون در دست اجرا بوده و یا آماده اجرا هستند که امروز با حضور  بخش خصوصی شروع عملیات مجتمع تفریحی و توریستی پیرامونی سد  شهید رجایی را با سرمایه گذاری  حدود 44 میلیارد تومان آغاز می کنیم که فاز اول آن در عید فطر سالجاری  به بهره برداری می رسد  و فاز تکمیلی آن انشاء ا... طی مدت  سه سال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید .

 

 

 

 

کد خبر: 1361
  تاریخ خبر : 1396/02/18
  آخرین به‌روزرسانی : 1396/02/19
 کارشناس روابط عمومی
 879
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 32
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 4,364
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 17,909,617
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/11 11:11:05
  • شناسه IP شما : 3.12.161.77

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821