|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آقای مهندس حامد عبدالهی به عنوان مدیر جدید امور منابع آب نوشهر ، چالوس و کلاردشت معرفی شد .

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران در جلسه معارفه مدیر جدید امور منابع آب نوشهر چالوس و کلاردشت که جمعی از مدیران شهرستان و آب منطقه ا ی حضور داشتند ابتداء آقای مهندس امیر هوشنگ پاشا معاون بهره برداری و عضو هیأت مدیره آب منطقه ای استان با اشاره به شرایط آبی کشور و چالش ها و مشکلات مدیریت منابع آب کشور و استان از جمله افت آب های زیر زمینی بر ضرورت آگاه سازی همه اقشار جامعه به ویژه مدیران ادارات و دستگاه اجرایی تأکید کرد .

 

وی با تشریح ضرورت حفظ کیفیت منابع آب سطحی و زیر زمینی تصریح کرد : امروز مبحث توجه به کیفیت منابع آب موضوعی کم اهمیت تر از کمیت آن نیست و متاسفانه در سال های گذشته در مواردی به موضوعات مهمی مانند افزایش تولید ، ایجاد اشتغال توجه یک جانبه شده و با افزایش مصرف کود ، سم توجه کمتر ی به کیفیت منابع آب صورت گرفت و با برخی از مزرعه داران پرورش ماهی بدون توجه به حفظ کیفیت آب به دنبال افزایش تولید و افزایش سطح مزرعه خود بودند و خارج از میزان آب تعیین شده از آب موجود استفاده کردند در حالی که مجوزی که ما برای هر یک از مزرعه پرورش ماهی صادر می کنیم تمام مسائل حقوقی و قانونی و استانداردهای زیست محیطی را رعایت می نمائیم .

معاون بهره برداری آب منطقه ای مازندران در خصوص سیل گفت : زمانی که می خواهیم اجرا قانون کنیم بسیاری از افراد ما را مجموعه ای سخت گیر می دانند و معترض هستند چرا بستر و حریمی را که سالها فرد در تصرف داشته مانع ساخت و ساز در آن می شوید . اما حال که سیل می آید رودخانه وحشی می شود ، رودخانه می بایست با برداشت شن وماسه عمیق تر می شد و حرف هایی از این قبیل که هیچگونه مبنای کارشناسی ندارد را می زنیم درحالی که سیلاب ما در همین تیر ماه که در برخی از مناطق از جمله تالار موجب خسارت شده کمتر از دوره بازگشت 25 ساله بوده و ما وقتی که به سوابق کار مراجعه می کنیم می بینیم همکاران ما به موقع به افراد اخطار داده اند و به موقع اقدام قضایی نمودند .

لذا انتظار داریم همه کمک کنند تا آزاد سازی حریم و بستر بر اساس نقطه نظرات کارشناسان ما صورت گیرد تا انشاء ا... شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم .

 پاشا در این جلسه با اشاره به شرایط کم آبی در سالجاری گفت : از ابتدای سال تا کنون سه مرحله بارندگی در استان داشتیم که در هر سه مرحله منجر به سیل شده و بارندگی ما واقعا کاهش پیدا کرده وقتی به رقم های سال گذشته نگاه می کنیم می بینیم حدود 70  الی 80 میلی متر کاهش بارندگی داریم اما خوشبختانه با تلاشی که در امر ذخیره ،  انتقال و توزیع آب صورت گرفته بیش از 90 درصد مشکلات کم آبی در بخش کشاورزی در استان مرتفع شده که البته نباید نقش دو سد مهم شهید رجایی و البرز را در تأمین آب دو دشت بزرگ استان و همچنین کنترل سیلاب اخیر نادیده گرفت .

ایشان در پایان ضمن قدردانی از زحمات آقای مهندس حسن میرزا آقایی مدیر سابق امور آقای حامد عبداللهی را به عنوان مدیر جدید امور آب نوشهر ، چالوس و کلاردشت معرفی کرد.

در این جلسه همچنین آقای مهندس خرمی معاون فرماندار نوشهر نیز با بر شمردن اهمیت و جایگاه آب در نظام خلقت به تشریح شرایط جغرافیایی منطقه غرب استان به ویژه نوشهر و وقوع سیلا بهای مقرر در منطقه پرداخت و گفت : در حد فاصل نوشهر و رویان 10 رودخانه کوچک وبزرگ وجود دارد که این رودخانه ها از ارتفاعات بلند منطقه با شیب بسیار تند سرچشمه گرفته و پس از وارد شدن به دشت کوچک که فاصله آنها با دریا 3 الی 5 کیلومتر است وارد  دریا می شوند . از سویی تراکم جمعیت در این دشت بسیار زیاد بوده و متأسفانه در مواردی ساخت و ساز نیز  در حریم و بستر مجاری صورت گرفته که بهنگام وقوع سیلاب شاهد خسارات دراین منطقه خواهیم بود . معاون فرمانداری نوشهر با بیان اینکه آنچه که باعث تشدید سیلاب و خسارات ناشی از آن می شود بی نظمی و اختلال و دخالت نابجا در طبیعت است که باید همه به این مهم توجه داشته باشند .

آقای فرجی در پایان با تأکید بر مدیریت منطقه ای در خصوص حل مشکلات توجه به تأمین آب شرب این مناطق به ویژه روستاهای منطقه و جلوگیری از آلودگی منابع آب را دو موضوع مهم این شهرستان ذکر کرد و گفت با تلاش کارکنان ساعی امورمنابع آب و عنایت               مدیریت ارشد آب استان  این مشکلات بر طرف شود .

 

کد خبر: 863
  تاریخ خبر : 1394/05/11
  آخرین به‌روزرسانی : 1394/05/11
 کارشناس روابط عمومی
 1632
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 70
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 16,591
  • بازدید دیروز : 10,793
  • کل بازدید : 17,902,584
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/10 13:21:14
  • شناسه IP شما : 13.59.218.147

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821