|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره
سنجش بلوغ مدیریت دانش

اطلاعات و مشخصات فردی

سؤالات

چشم انداز
1 در شرکت، چشم¬انداز روشنی (به صورت مستند) در ارتباط با مسیر آینده مدیریت دانش وجود دارد.
                 
2 کارکنان شرکت معنا و ادراک شفاف و یکسانی از مدیریت دانش دارند.
                 
3 کارکنان شرکت از چشم¬انداز، اهداف و برنامه¬های مدیریت دانش مطلع هستند.
                 
تسهیل¬گرها
4 ساختار سازمانی شرکت حامی فرآیند مدیریت دانش است.
                 
5 مدیران شرکت، الگوی عملی پیاده¬سازی مدیریت دانش هستند.
                 
6 فرآیندهای شرکت، مبتنی بر دانش طراحی و اجرا می‌شوند
                 
7 کارکنان شرکت افرادی متخصص و دانشکار هستند.
                 
8 زیرساخت¬های فناوری اطلاعات جهت توسعه فرآیند مدیریت دانش در شرکت وجود دارد.
                 
9 فرهنگ سازمانی شرکت، حمایت¬کننده نظام مدیریت دانش است.
                 
فرآیند (1:کشف و شناسایی)
10 راهکارهایی برای شناسایی و کشف دانش و تجربه کارکنان در شرکت وجود دارد.
                 
11 در شرکت مشخص است چه کسی چه چیزی می¬داند. (شناسایی دانشکاران)
                 
12 برای شناسایی دانش همکاران، پاداش¬هایی در شرکت در نظر گرفته شده¬است.
                 
فرآیند (2: خلق دانش)
13 همکاران شرکت از دانش موجود جهت خلق دانش جدید استفاده می¬کنند
                 
14 روش¬های مشخصی برای تبدیل دانش خلق‌شده به رویه و برنامه عملیاتی درنظر گرفته شده¬است.
                 
15 از افراد خلاق و نوآور در زمینه¬های مختلف حمایت می‌شود.
                 
فرآیند (3: حفظ و نگهداری دانش)
16 جهت مستندسازی دانش کارکنان، فرآیندهای ضبط و نگهداری مشخصی وجود دارد.
                 
17 نرم افزارها و سخت افزارهای لازم برای ذخیره دانش سازمانی تدارک دیده شده¬است.
                 
18 شرکت، دانش و تجربه کارکنان در حال بازنشستگی و بازنشسته را مستند می¬کند
                 
19 سایر کارکنان به راحتی به دانش و تجربه مستندسازی-شده دسترسی دارند.
                 
20 درس آموخته¬های حاصل از وضعیت بحران (تنش¬های مختلف) و پروژه¬های شرکت مستندسازی می¬شود.
                 
21 راهکارهایی (دستورالعمل¬هایی) برای رعایت حق مالکیت معنوی دانش افراد وجود دارد
                 
فرآیند (4: اشاعه و تسهیم دانش)
22 دانش سازمانی در قالب کتاب و گزارش و .. در دسترس افراد قرار دارد.
                 
23 برای تسهیم دانش از ابزارهایی همچون کتابخانه، مخازن داده و حافظه سازمانی استفاده می¬شود.
                 
24 به کارکنان بابت تسهیم دانش و کارگروهی پاداش تعلق می‌گیرد.
                 
فرآیند (5: بکارگیری دانش)
25 از دانش سازمانی جدید در تدوین و اصلاح رویه¬های (اسناد) سازمانی استفاده می¬شود.
                 
26 بکارگیری دانش جدید در سازمان توسط افراد مورد تشویق قرار می¬گیرد.
                 
27 از دانش موجود جهت تصمیم¬گیری درباره کارهایی که باید انجام شود، استفاده می¬گردد.
                 
نتایج مدیریت دانش
28 میزان نوآوری در شرکت در نتیجه استقرار نظام مدیریت دانش ارتقا یافته¬است.
                 
29 نظام مدیریت دانش منجر به توسعه فردی و سازمانی شده¬است.
                 
30 نوآوری وکیفیت ارائه خدمات در نتیجه استقرار نظام مدیریت دانش ارتقا یافته¬است.
                 
پیامدهای مدیریت دانش
31 مدیریت دانش منجر به افزایش بهره¬وری شرکت شده¬است.
                 
32 مدیریت دانش منجر به بهبود رضایت مشترکین شده-است.
                 
33 مدیریت دانش منجر به ارتقای شفافیت و پاسخگویی شده¬است.
                 
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 36
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 5,331
  • بازدید دیروز : 4,487
  • کل بازدید : 17,388,835
  • آخرین به روزرسانی : 1402/12/09 11:41:52
  • شناسه IP شما : 34.236.134.129

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821