|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای آب و آبادی

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران از انتشار فراخوان نخستین جشنواره رسانه ای «آب و آبادی» ویژه فعالان رسانه ای مازندران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران، فاطمه پورکاویان گفت: جشنواره رسانه ای «آب و آبادی» به منظور سوق دادن رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای استان به سمت تولید محتوای اثرگذار و مرتبط با اجزای مختلف مسائل پیرامون آب اعم از تأمین، مصرف، بهره‌وری و ایجاد زیرساخت و شبکه آبی در مازندران طراحی شده است.

وی افزود: این شرکت در نظر دارد به منظور بهره‌مندی از توان رسانه‌ای موجود در مازندران در مسیر فرهنگ سازی مصرف آب برای اقشار مختلف، جشنواره‌ای هدفمند را برای فعالان رسانه‌ای مازندران و رسانه‌‌های این استان برگزار کند که منجر به ارتقای فرهنگ مصرف و بهره‌وری آب در جامعه با استفاده از توانمندی رسانه‌های استان اعم از دیداری و شنیداری، نوشتاری و مجازی شود.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت آب­ منطقه­ ای مازندران آثاری که در بازه زمانی 15 تیر لغایت 15 شهریور در رسانه‌ها منتشر شده باشند امکان شرکت در جشنواره را دارند و آثاری که خارج از این بازه منتشر شده باشند از جشنواره حذف می‌شوند. ضمن این­که آثار ارائه شده باید در یکی از قالب‌ها و موضوع‌های مد نظر جشنواره تولید شده باشند.

پورکاویان خاطرنشان کرد: به منظور توجه به نقش رسانه­ های مجازی در جامعه به ویژه حوزه فرهنگ مصرف آب، تصمیم گرفته شد که آثار تولیدی رسانه­ های مجازی و همچنین تدوین­گران و هنرمندان حوزه تصویر نیز دریافت شود.

وی افزود:در همه قالب ها تأکید بر آثاری است که نگاهی صرفا خبری و رویدادمحور نداشته باشند و با استفاده از نگاه خلاقانه و بهره‌مند از شناخت نسبت به موضوع تهیه شده باشند. همچنین در گزارش ویدئویی و پادکست نیز ارائه داده‌ها فراتر از طرح موضوع و در ساختار یک بسته هدفمند مورد تأکید و توجه است.

*محورهای موضوعی جشنواره شامل:

-آب بازیافتی

- برداشت غیرمجاز آب

- آلودگی آب در مازندران

- ترویج شیوه های نوین کشت و آبیاری و سازگاری با کم آبی

- نقش آموزش همگانی در مدیریت منابع آب

- اهمیت ساماندهی و جمع آوری آبهای سطحی

- ارزش اقتصادی آب در محورهای توسعه استان

- تشریح اهمیت و کارکرد سازه های آبی ایجاد شده در استان (سد، آب بندان،کانال)

- تبیین معضلات پیش روی مازندران در حوزه آب باتوجه به افزایش مهاجرت ها به این استان 

این جشنواره در دو گروه رسانه‌های نوشتاری (نشریات، پایگاه‌‌های خبری، خبرگزاری‌ها) و قالب آثار: گزارش / گفت‌وگو / یادداشت و سرمقاله / خبر / اینفوگراف و گروه رسانه‌های دیداری و شنیداری( صدا و سیما، تلویزیون‌های اینترنتی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها، صفحه‌ها و کانال‌های فعال در فضای مجازی) و قالب آثار: عکس(مجموعه و تک‌عکس)، گزارش ویدئویی / پادکست / تیزر می باشد.

مدیران صفحه‌های اینستاگرامی و تلگرامی شهرها و روستاهای مازندران که در فضای مجازی فعال هستند می‌توانند با تولید آثار ویدئویی از سوژه‌های مرتبط با محورهای موضوعی جشنواره اعم از ظرفیت‌ها و چالش‌های آبی منطقه خود یا روش‌های مناسب به کار گرفته شده توسط شهروندان برای مدیریت مصرف آب در شهر یا روستایی که حیطه فعالیت رسانه‌ای‌شان است در این رویداد رسانه‌ای شرکت کنند.

همچنین تدوین‌گران و هنرمندان مازندرانی حوزه ساخت ویدئو نیز مجاز به شرکت در این جشنواره هستند. آثار این گروه از شرکت‌کنندگان برای حضور در مرحله داوری با لوگوی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران و به نام صاحب اثر در سایت این شرکت منتشر می‌شود.

علاقه مندان می توانند آثار خود را از تاریخ 15 تیر لغایت 15 شهریور 1401 به شماره 09391925663 در  پیام­ رسان واتساپ ارسال نمایند. 

آثار ارسالی در هفته اول مهرماه داوری و برگزیدگان در هفته دوم مهرماه معرفی خواهند شد.

در هر دسته رسانه ­ای جشنواره که شامل دو دسته «رسانه­ های نوشتاری» و «رسانه­­ های دیداری و شنیداری» است، به سه اثر برتر جایزه اهدا می­ شود و جشنواره در مجموع 6 اثر برتر اول تا سوم خواهد داشت. همچنین با تشخیص هیئت داوران، یک اثر نیز به عنوان اثر برتر، جایزه ویژه جشنواره را دریافت خواهد کرد.

نفرات اول تا سوم هر بخش علاوه بر تندیس و لوح جشنواره، به ترتیب 20 میلیون ریال، 15 میلیون ریال و 10 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می‌کنند و به اثر ویژه ای که از سوی هیئت داوران به عنوان برترین اثر جشنواره انتخاب شود 30 میلیون ریال جایزه نقدی همراه با لوح و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

لازم به ذکر است آثار دیداری یا شنیداری تولید شده به ویژه برای انتشار در صفحه‌های اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی طبیعتاً باید حداقل‌های استاندارد را داشته باشد تا وارد مرحله داوری شوند.

کد خبر: 2344
  تاریخ خبر : 1401/04/15
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/04/15
 مدیر روابط عمومی
 2047
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 53
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 241
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 19,549,607
  • آخرین به روزرسانی : 1403/08/30 11:23:26
  • شناسه IP شما : 3.133.117.113

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821