|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

به مناسبت هفته پژوهش؛

نشست پژوهش‌های ضروری در حوزه آب مازندران برگزار شد

شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی مازندران، نشست مشترک «پژوهش‌های ضروری در حوزه آب؛ اقدام‌ها و برنامه‌ها» را با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه، پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های مرتبط با مدیریت منابع آبی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران، همایش تخصصی «پژوهش‌های ضروری در حوزه آب؛ اقدام‌ها و برنامه‌ها» روز پنجشنبه -۲۴ آذر- با حضور مدیران شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران و تعدادی از اساتید دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار و برخی از  نتایج به دست آمده از پژوهش‌های اساتید دانشگاه در حوزه آب مازندران  در این نشست ارائه شد.

در این همایش تخصصی، علاوه بر بیان برخی الزامات و ضرورت‌های همکاری مراکز پژوهشی و دانشگاهی با  دستگاه‌های مرتبط با مدیریت منابع آب توسط دکتر یخکشی مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران و دکتر پیردشتی معاون دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، دکتر محسن مسعودیان رئیس کمیته منطقه‌ای و آبیاری و زهکشی و دانشیار دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، دکتر حمید امیرنژاد دانشیار گروه اقتصاد کشاورزی، دکتر پویان مهربان استادیار گروه علوم پایه و دکتر طاهر عزیزی استادیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری بخشی از نتایج پژوهش‌های خود درباره مسائل متعدد پیرامون آب ارائه دادند.
فناوری‌های مورد نیاز در بخش آب، چالش‌ها و ظرفیت‌های آب استان، ارزش‌گذاری اقتصادی خدمات منابع آبی استان، بررسی مولفه‌های اثرگذار بر کیفیت آب سدهای مازندران برای تامین آب آشامیدنی، بررسی وضعیت گیاهان مهاجم سدهای تامین‌کننده آب آشامیدنی مازندران و همچین بررسی چالش‌های اجتماعی و مشارکت ذینفعان در پروژه‌های کشاورزی آب‌منطقه‌ای مازندران موضوع‌های ارائه شده در این همایش تخصصی بودند.
 
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران: مراکز پژوهشی و دانشگاهی استان در حوزه مدیریت آب همکاری کنند
 
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در این همایش با بیان این‌که دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان با انجام کارهای پژوهشی در حوزه مدیریت آب می‌توانند به افزایش بهره‌وری آب و توسعه استان کمک کنند، گفت: در شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران به دنبال افزایش همراهی و ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.
محمدابراهیم یخکشی در نشست تخصصی «پژوهش‌های ضروری در حوزه آب؛ اقدام‌ها و برنامه‌ها» اظهار کرد: ما در بخش‌های مختلف به بازنگری و بازتصمیم نیاز داریم که قطعا پژوهشگران در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی روی این موضوعات مد نظر می‌توانند به عنوان یک سوژه پژوهشی کار کنند.
وی افزود: برای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان در مسائل پژوهشی نقش اول را قائل هستیم. معتقدم باید به دانشگاه نقش بیشتری داده شود و در مسائل اجرایی مربوط به توسعه استان نیز دانشگاه‌های ما حضوری پررنگ داشته باشند. برای نمونه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه مازندران می‌توانند پهنه‌ای از استان را برای موضوع‌های مد نظر دستگاهی مانند آب‌منطقه‌ای مورد مطالعه قرار دهند و خروجی پژوهش نیز برای تصمیم‌گیری‌ها در حوزه اجرایی به کار گرفته شود.
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم اقدامات مشترکی با دانشگاه‌های مختلف مازندران انجام دهیم. در مازندران برای حوزه آب ظرفیت‌های متعددی وجود دارد که از دانش و توان دانشگاهیان و پژوهشگران بتوانیم آن‌ها را به بهره‌برداری و شکوفایی برسانیم.
یخکشی با بیان این‌که افزایش توجه به دو مؤلفه ضرورت پژوهش و انجام پژوهش‌های ضروری در حوزه‌های مدیریتی به توسعه استان کمک می‌کند،اظهار کرد: خوشبختانه یکی از اقدامات خوبی که اخیرا مورد توجه قرار گرفته طرح فرصت‌های مطالعاتی اساتید دانشگاه‌ها در دستگاه‌های اجرایی است. اگرچه هنوز ساز و کارهای این طرح اجرایی نشده، اما حرکت خوبی است و باید توسعه یابد و حمایت شود تا نقش دانشگاه‌ها در تصمیم‌گیری‌های دستگاه‌ها افزایش یابد.
وی افزود: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند برای اثریابی و پیش‌بینی راهکارهای مؤثر در زمینه مدیریت منابع آب اثرگذار باشد و  تلاش بر این است که این جلسات افزایش یابد.
کد خبر: 2428
  تاریخ خبر : 1401/09/24
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/09/24
 مدیر روابط عمومی
 924
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 79
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 8,384
  • بازدید دیروز : 9,646
  • کل بازدید : 17,608,625
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 11:58:02
  • شناسه IP شما : 54.160.133.33

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821