|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

رئیس حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی:

پروژه‌های آب مازندران طبق زمان‌بندی در حال اجراست / عملکرد آب‌منطقه‌ای مازندران در اجرای پروژه‌ها مطلوب است

رئیس حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی روند اجرایی طرح‌های شرکت آب‌‌منطقه‌ای مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با مدیریت مناسب و تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در مازندران عمده تعهدات مربوط به طرح‌های اولویت‌دار حوزه آب این استان انجام شده و شاهد پیشرفت روند اجرایی این طرح‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی هستیم.

  به گزارش روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران، ارسلان هاشمی که همراه با منوچهر جبارزاده مشاور وزیر و مسئول نظارت و کنترل راهبردی طرح‌های وزارت نیرو برای بررسی آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های اولویت‌دار شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران روزهای 18 و 19 مرداد به این استان سفر کرده بود، پس از بازدید و بررسی طرح‌های مهم حوزه تأمین آب استان اظهار کرد: تعدادی از طرحهای بخش آب کشور که اثربخشی مناسبی و قابل توجهی دارند، در بین طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو قرار دارند که با دستور مقام عالی وزارت بررسی و ارزیابی روند اجرایی این طرحها به طور مستمر انجام می‌شود و این بازدید نیز در راستای همین بررسی‌ها صورت گرفت.

وی با بیان این‌که سهم مازندران در این پروژه‌های اولویت‌دار قابل توجه است، افزود: مازندران یکی از استان‌هایی است که در بخش آب اعم از آبفا و آب‌منطقه‌ای دارای پروژه‌ای اولویت‌دار است و به عنوان اهداف قابل دستیابی و بهره‌برداری در مقطع پایان دولت سیزدهم مد نظر قرار دارند. روند اجرایی این طرح‌های اولویت‌دار به صورت منظم توسط وزیر نیرو پیگیری می‌شود. در این سفر دو روزه نیز آخرین وضعیت اجرای این طرح‌های اولویت‌دار بخش آب از غرب تا شرق مازندران بررسی شد.

به گفته هاشمی با توجه به تعدد پروژه‌ها در مازندران، اولویت وزارت نیرو برای تامین و تخصیص اعتبار با طرح‌هایی است که در کمترین زمان ممکن به فاز بهره‌برداری برسند و اثربخشی قابل توجهی نیز داشته باشند.

رئیس حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی در این سفر دو روزه همراه با مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران از سد هراز و پروژه‌های وابسته، شبکه هراز، کانال انتقال آب چالوس، مخزن 10 هزار متر مکعبی اجاکسر، سد لاستیکی سرخرود، پل و جاده جایگزین سد گلورد، سد انحرافی اسبورد، طرح تکمیل تامین آب آشامیدنی ساری از سد شهید رجایی، تصفیه خانه ساری، تصفیه‌خانه شهرهای گروه الف و سد انحرافی رستم‌بند سوادکوه شمالی بازدید کرد و اقدامات انجام شده برای تکمیل و پیشرفت روند اجرایی این پروژه‌ها را مطلوب دانست.

هاشمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران در شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران اقدامات خوبی برای تکمیل طرح‌های اولویت‌دار انجام شده است. به ویژه پروژه پل و جاده جایگزین سد گلورد که طبق برنامه‌ریزی تا دهه فجر قابلیت تکمیل و بهره‌برداری را دارد و آبگیری در مخزن این سد را کامل می‌کند.

وی درباره طرح‌های آبرسانی در حال اجرا توسط شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران نیز گفت: خوشبختانه طرح‌های آبرسانی‌ هم با وجود محدودیت زمین در مازندران و افزایش قیمت‌ها طبق برنامه و با جدیت تمام به صورت شبانه‌روزی در حال اجراست. با زحمات همکاران ما در شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران اکثر تعهدات در قالب طرح‌های اولویت‌دار در حال عملی شدن است.

جذب 93 درصد اعتبارات تخصیصی آب‌منطقه‌ای مازندران

این مسئول درباره عملکرد شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در بخش جذب و هزینه اعتبارات مصوب بخش آب استان اظهار کرد: با وجود محدودیت در منابع مالی از یک‌هزار و 900 میلیارد تومان اعتبارات مصوبی که برای آب‌منطقه‌ای مازندران در نظر گرفته شد بیش از یک‌هزار و 400 میلیارد تومان در سال مالی 1401 تخصیص یافت که از این رقم نیز یک‌هزار و 300 میلیارد تومان تا کنون جذب شده که معادل 93 درصد اعتبار مصوب است.

رئیس حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی تصریح کرد: این رقم نشان‌دهنده دهنده توانمندی همکاران در این شرکت است که در بخش‌های مختلف اعم از آبرسانی، سردهانه‌سازی، سدهای لاستیکی و انواع طرح‌ها با جذب اعتبارات لازم، پیشرفت خوبی ایجاد کردند و پیش‌بینی می‌کنیم که طرح‌های اولویت‌دار نیز طبق برنامه‌زمان‌بندی اجرایی شوند.

هاشمی به عملکرد شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در مدیریت خشکسالی طی سال زراعی جاری نیز اشاره کرد و گفت: امسال با هماهنگی‌های انجام شده و چند جلسه مشترک که با حضور وزیر و معاون وزیر داشتیم، برنامه منسجمی برای مدیریت خشکسالی و برون‌رفت از بحران کم‌آبی در مازندران تدوین شد که با تلاش همکاران در مازندران این برنامه به خوبی اجرا شد.

عبور از خشکسالی

وی همچنین بر ضرورت استفاده از تجربیات مدیریت خشکسالی سال جاری که به عبور از بحران در کشتزارهای مازندران منجر شد برای سال‌های آتی نیز تاکید کرد.

این مسئول اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات شرکت آب‌منطقه‌ای سال زراعی جاری با وجود خشکسالی شدید در مازندران با کمترین آسیب سپری شد و حتی در برخی نقاط هم مردم سراغ کشت دوم رفتند. سهم همکاران ما در آب‌منطقه‌ای و عوامل مختلف مقابله با خشکسالی اعم از مدیریت بحران، استانداری و جهاد کشاورزی در تحقق این هدف مشهود است. اهمیت این اقدامات زمانی بیشتر احساس می‌شود که به نقش مازندران در تولید برنج و سایر محصولات کشاورزی نگاه کنیم.

رئیس حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با توجه به بدنه کارشناسی و توانمند آب‌منطقه‌ای مازندران، کاستی‌هایی که در بحث تامین و توزیع و انتقال آب این استان وجود دارد، در پایان دولت سیزدهم با تامین منابع مالی و توانمندی دوستان برطرف و به بهره‌برداری و اثربخشی طرح‌های مختلف بخش آب منجر شود.

هاشمی افزود: قطعا استان‌هایی که در اجرای طرح‌های اولویت‌دار عملکرد مناسبی دارند در زمینه تخصیص و تامین اعتبارات مورد نیاز جزو اولویت‌ها خواهند بود تا شاهد تکمیل طرح‌ها در زمان مناسب باشیم.

کد خبر: 2581
  تاریخ خبر : 1402/05/22
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/05/23
 مدیر روابط عمومی
 536
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 96
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 13,807
  • بازدید دیروز : 10,793
  • کل بازدید : 17,899,800
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/10 13:21:14
  • شناسه IP شما : 18.224.214.215

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821