|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نخستین بسته مولدسازی طرح‌های آب مازندران امضا شد

نخستین بسته مولدسازی دارایی‌های دولت در مازندران با امضای تفاهمنامه سه‌جانبه بین شرکت آب منطقه‌ای مازندران، وزارت نیرو و استانداری مازندران به منظور واگذاری 13 قطعه زمین به ارزش تقریبی 30 هزار میلیارد ریال برای تکمیل پنج طرح مهم حوزه آب استان امضا و وارد فرآیند اجرایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، تفاهمنامه نهایی مولدسازی 13 قطعه زمین متعلق به شرکت آب منطقه‌ای مازندران برای تکمیل 2 طرح آبرسانی، 2 سد و یک شبکه آبیاری و زهکشی با حضور معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو، استاندار مازندران و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران امضا شد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در این جلسه امضای تفاهمنامه که به میزبانی استانداری مازندران در تهران برگزار شد اظهار کرد: وزارت نیرو از همه ابزارهای تامین مالی برای تکمیل پروژه‌ها استفاده می‌کند که یکی از این ابزارها تأمین اعتبار از محل مولدسازی است. در همین راستا نیز شرکت آب منطقه‌ای مازندران 13 قطعه زمین را در استان شناسایی کرد که قطعات ارزشمندی هم هستند و در فرآیند مولدسازی قرار گرفتند.

یزدان رضایی اظهار کرد: بسته رونق تولید طرح‌های آب استان از محل مولدسازی 13 قطعه زمین بسته به ارزش تقریبی 30 هزار میلیارد ریال کمک بسیار مؤثری برای تامین اعتبار طرح‌های انتقال آب و آبرسانی به شهرهای مازندران خواهد بود.

وی افزود: طبق موازین و مقررات صددرصد منافع حاصل از فروش این زمین‌ها فقط برای طرح‌های عمرانی این دستگاه هزینه می‌شود و حتی یک ریال را در محل دیگری مانند ایجاد زیرساخت‌های اداری یا هزینه‌های جاری صرف نمی‌کنیم. ارزش زمین‌هایی که از سوی آب منطقه‌ای مازندران برای مولدسازی انتخاب شد بالاست و با حمایت استانداری می‌توانیم ارزش‌افزایی خوبی در استان داشته باشیم.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو بر اساس جمع‌بندی که در سفر وزیر نیرو به مازندران انجام شد، پنج طرح مهم حوزه آب استان شامل 2 طرح آبرسانی، 2 سد و همچنین شبکه آبیاری و زهکشی گلورد برای بهره‌مندی از منابع اعتباری حاصل از این مولدسازی انتخاب شده است.

استاندار مازندران: مولدسازی طرح‌های نیمه‌تمام استان را تکمیل می‌کند

استاندار مازندران نیز در این جلسه با بیان این‌که اجرای طرح مولدسازی در مازندران می‌تواند تحولات قابل توجهی را در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام زیرساختی استان رقم بزند، اظهار کرد: با همراهی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای مازندران نخستین پروژه مولدسازی مازندران در بخش زیرساختی آب امضا شد که یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های اتخاذ شده استان در زمینه مولدسازی به شمار می‌آید.

سید محمود حسینی‌پور افزود: برای مولدسازی پس از فرآیند بسیار پیچیده‌ای که در این مدت طی شد 13 پرونده مهم آب منطقه‌ای مازندران به نتیجه رسید. اگر پرونده‌های مولدسازی ما به حرکت در بیاید تمام زیرساخت‌های استان را می‌توان کامل کرد و در اختیار مردم قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: نظر ما این است که بهترین کاربری را برای این زمین‌ها در نظر بگیریم تا با بهترین قیمت فروخته شود و اعتبار بیشتری برای تکمیل طرح‌های مهم زیرساختی استان تأمین کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: با اجرایی شدن این تصمیم که دولت اتخاذ کرد و در سفر اخیر وزیر محترم نیرو به مازندران نیز مورد تاکید قرار گرفت، می‌توانیم تا پایان این دولت بخش اعظمی از نیازهای مردم چه در موضوع آب کشاورزی و چه آب آشامیدنی و همچنین برق را با تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی برای شتاب دادن به فرآیند تکمیل طرح‌های مهم حوزه آب استان، گفت: با توجه به دغدغه‌ای که دولت برای اجرای طرح مولدسازی دارد و اهمیت و اثرگذاری این طرح در تکمیل زیرساخت‌ها و طرح‌ها، بررسی وضعیت زمین‌های قابل واگذاری شرکت از ماه‌ها پیش آغاز شد و با همراهی وزارت نیرو و استانداری اکنون به مرحله امضای تفاهمنامه رسیده است.

حیدر داوودیان افزود: تلاش کردیم تا با انتخاب و مولدسازی زمین‌های متعلق به این دستگاه که مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند و ارزش قابل توجهی دارند، منابع لازم برای تکمیل چند طرح مهم زیرساختی حوزه آب استان را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های لازم 13 قطعه زمین با مساحت مجموع 170 هزار متر مربع و به ارزش تقریبی 30 هزار میلیارد ریال برای واگذاری در طرح مولدسازی دارایی‌های دولت انتخاب کردیم که امیدواریم با نهایی شدن این طرح و فروش زمین‌ها، اعتبارات مورد نیاز برای پنج طرح مهم حوزه آب استان که مد نظر قرار دارد تامین شود.

کد خبر: 2678
  تاریخ خبر : 1402/12/01
 مدیر روابط عمومی
 210
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 42
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 11,985
  • بازدید دیروز : 17,108
  • کل بازدید : 17,870,447
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 08:36:44
  • شناسه IP شما : 18.218.61.16

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821