
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای مازندران، حیدر داوودیان در نشست هماهنگی اجرای طرح ملی «با انرژیها» در مازندران که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و رئیس سازمان دانشآموزی استان برگزار شد، بر لزوم همافزایی دستگاههای اجرایی برای نهادینهسازی فرهنگ مصرف بهینه آب تاکید کرد و با اشاره به سهم بالای بخش کشاورزی در مصرف آب استان، تصریح کرد: برای آنکه صرفهجویی در استان اثرگذاری عمیق و ملموسی داشته باشد، باید نگاه جامعه را به ضرورت حفاظت از منابع آبهای زیرزمینی و پرهیز از کشت دوم برنج جلب کنیم.
وی اظهار کرد: تغییر الگوی کشت و مدیریت درست برداشت از منابع زیرزمینی، از جمله اولویتهای ما برای حفظ پایداری آب در استان است که تحقق آن جز با همراهی کشاورزان و آگاهیبخشی عمومی میسر نخواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای مازندران با تشریح برنامههای این شرکت برای تعامل با نسل جوان گفت: «این شرکت بهعنوان متولی تأمین آب و اجرای طرحهای زیرساختی، آمادگی دارد با برگزاری اردوهای آموزشی برای دانشآموزان و آشناسازی آنان با فرایندهای پیچیده تهیه، تصفیه و توزیع آب، گامهای جدی در مسیر فرهنگسازی مصرف بهینه بردارد.
داوودیان به پیشینه موفق این شرکت در فعالیتهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: گامهای مفید و مؤثری تاکنون در این زمینه برداشته شده که برگزاری سالانه طرح ملی دانشآموزی «داناب»، برپایی جشنواره ملی هنرهای تجسمی «نقش آب» و تولید محتواهای فرهنگی تبلیغاتی، بخشی از این کارنامه اجرایی است.
داوودیان فرهنگسازی را امری زمانبر و چندبعدی دانست و با بیان اینکه تحقق چشماندازهای ترسیمشده در حوزه مدیریت منابع آب، نیازمند هماهنگی میاندستگاهی است، خاطرنشان کرد: برای موفقیت طرح ملی «با انرژیها» در مازندران، در کنار جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب و آموزش و پرورش ایستادهایم و برای هرگونه همکاری مشترک در مسیر ارتقای بهرهوری و سودمندی منابع آبی در استان آمادگی کامل داریم.
در این نشست، امالبنین محمدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و مهتاب افشین، رئیس سازمان دانشآموزی مازندران نیز بر اهمیت نقش آموزش و پرورش در انتقال مفاهیم مدیریت مصرف به خانوادهها و جامعه تأکید کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای مازندران، طرح ملی «با انرژیها» با رویکردی آموزشی، تربیتی و مشارکتی در راستای تحقق سیاستهای کلان کشور در زمینه مدیریت مصرف آب و انرژی، صیانت از منابع ملی و پیشرفت روزافزون کشور و با توجه به نقش راهبردی آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده و شکلدهی به نگرشها و رفتارهای اجتماعی، در وزارت آموزش و پرورش طراحی و اجرایی شده است.
این برنامه مبتنی بر تفاهمنامه مشترک میان وزارت آموزش و پرورش، وزارت نیرو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان محیط زیست با هدف فرهنگسازی، اصلاح الگوی مصرف و تحقق کاهش واقعی و قابل سنجش مصرف آب و انرژی در مدارس، خانوادهها و جامعه دانشآموزی اجرا میشود.