|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

ائمه جمعه شرق مازندران بر صیانت از آب به ویژه آب زیرزمینی تاکید کردند

ائمه جمعه شهرهای نکا ، بهشهر و گلوگاه با حضور در سد گلورد بر صیانت ازمنابع آب به ویژه آب زیرزمینی تاکید کردند . در جلسه هم اندیشی که با موضوع طرح احیا ء و تعادل بخشی منابع آب در سد گلورد برگزار شد ابتدا حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا لائینی امام جمعه نکا از آب به عنوان سید نوشیدنی ها یاد کرد وگفت : از لحاظ معنوی آب جایگاه خاصی در فرهنگ دینی ما دارد مردم ما در گذشته بهنگام خشکسالی و کم آبی بر سر چشمه مراسم روضه خوانی بر پا می کردند .

ایشان با اشاره به جایگاه معنوی کسانی که در بخش آب خدمت می کنند تصریح کرد :  کسانی که در این بخش مشغول خدمتگزاری هستند باید دائماً وضو داشته باشند که رعایت این امر می تواند موجب برکات بیشتر  خدمات علمی و فنی این مجموعه تخصصی  به جامعه گردد .

امام جمعه نکا با ابراز خرسندی از داشتن برنامه از سوی آب منطقه ای مازندران برای افق 1440 برای تامین آب کشاورزی و شرب  مردم آن را اقدامی ارزشمند برشمرد و گفت: همه بخش ها باید به  کمک بخش آب بیایند تا علاوه بر صیانت ازمنابع آب و برخورداری از سیاست واحد در این بخش ، برنامه ها را محقق کنند .

ایشان افزود : در بخش آب ما در سال های اخیر شاهد خدمات زیادی هستیم که سد گلورد یک مصداق بارز این کار مهم در منطقه است اما نکته ای که نگران کننده است عمر طولانی برخی پروژه هاست که حلاوت و شیرینی  این پروژه ها را کاهی از مردم  سلب می کند .

سپس حجت الاسلام و المسلمین میر احمدی امام جمعه گلوگاه نشست مشترک با مدیران آب استان را به ویژه در زمینه طرح احیاء و تعادل بخشی  و سدگلورد بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت : اقدامات اینچنینی برای نجات آب کشور تلاشی بسیار ارزشمندمی باشد که امروز توسط بخشی از متفکرین دانشگاهی ما در قالب پروژه سد سازی و طرح احیا ءدر دست انجام است و ما از افراد به عنوان پیروان واقعی ولایت که واقعاً افراد گمنامی نیز  هستند وبه دور از چشم های مردم در حال فعالیت می باشند یاد می کنیم .

  وی با برشمردن اهمیت سد گلورد برای مردم شهرستان های نکا ، بهشهر و گلوگاه از احداث اینگونه سدها به عنوان زیربنای تولید یاد کرد و گفت : سدی که درمنطقه  آب کشاورزی بیش از 51 روستا و آب شرب  سه شهرستان راتامین می کند نقش محوری در تولید دارد این نقش امری بدیهی و مسلم است و کسی که مانع اجرای اینگونه طرح ها شوند عمل منکر را انجام داده که باید امر به معروف شوند .

در این جلسه آقای دکتر محمد ابراهیم یخکشی  مدیر عامل اب منطقه ای مازندران با اشاره به ضرورت نگاه یکپارچه منابع آب و نقش بارز علما در صیانت و حفاظت از آن به ویژه همراه کردن مردم گفت : در این استان همه چیز متکی به آب است و آب نقش کلیدی در امر تولید دارد .

وی با تشریح وضعیت منابع آب استان از جمله عدم تعادل  و توزیع نامناسب منابع آب در مناطق مختلف استان گفت: اقداماتی که در بخش آب صورت گرفت کافی نیست در بخش زیرساخت ها یک عقب ماندگی از گذشته داریم که باید با تلاش مضاعف آن را  جبران کنیم و پروژه عمرانی در دست اجرا را که امروز شامل 3 سد در دست اجرا ، 170 هزار شبکه آبیاری و زهکشی و 10 سد در دست مطالعه و طرح های آبرسانی است را به سر انجام برسانیم .

یخکشی از افت آب زیرزمینی به لحاظ کمی و کیفی در مازندران به ویژه شرق استان خبر داد و گفت : طی دو دهه گذشته که شاهد کاهش 26 میلیون متر مکعبی آب در آبخوان بهشهر ، بندرگز هستیم و چاه ها ما به دلیل اضافه برداشت بخصوص از طریق حفر چاه غیر مجاز به لحاظ مجاورت با دریا کیفیت  آن بشدت تغییر کرده  و آبخوان دشت های ساحلی ما از لحاظ کیفی دچار مشکل شده اند که با اطلاع رسانی ، آموزش و فرهنگ سازی و همچنین اقدامات حفاظتی و سلبی باید جلوی این خطر را بگیریم و علما در این امر مهم می توانند نقش بارزی داشته باشند .

وی در پایان با قدردانی از حمایت ائمه محترم جمعه از بخش آب استان طرح احیا ء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را یکی از مهمترین طرح های وزارت نیرو که از اولویت ویژه ای برخوردار است یاد نمود و از ائمه جمعه و علما  خواست بخش آب کشور را در اجرای این طرح مهم یاری نمایند .

کد خبر: 1142
  تاریخ خبر : 1395/05/23
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/05/23
 مدیر روابط عمومی
 609
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 78
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 3,326
  • بازدید دیروز : 20,598
  • کل بازدید : 17,844,680
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/06 09:11:52
  • شناسه IP شما : 3.15.229.164

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821