|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران در گفتگوی رادیویی صدای مرکز استان عنوان کرد؛

کاهش ذخایر آبی استان/ تاکید بر لزوم همکاری مردم در مدیریت منابع آبی و پیشبرد طرح ها

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل این شرکت با حضور در برنامه رادیویی "ارتباط مستقیم با مسئولان" به سوالات مردم درحوزه منابع آبی استان پاسخ داد.

یخکشی در ابتدا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سدهای استان گفت: امسال نیز همانند سال گذشته شاهد سال خشکی هستیم. به ویژه در فصل زراعی ۳۰ تا ۳۵٪ میزان بارندگی کمتر بوده که به دنبال آن رواناب ها هم کاهش داشته است و از آنجا که عمده مصارف ما متکی به آب بهاره یا آب جاری رودخانه هاست، نسبت به شاخص دراز مدت ۴۰ تا ۴۲ درصد کاهش آبدهی داشته ایم.وی درخصوص روند ساخت سد هراز گفت: این سد یکی از پروژه های مهم استان است که آوردهای زیادی در حوزه های اقتصادی و محیط زیستی خواهد داشت و مقرر شده ساخت آن طبق برنامه ظرف سه سال آینده به پایان برسد و امیدواریم با افتتاح این سد شرایط کشت دوم در استان فراهم شده و به دنبال آن کشور از واردات برنج بی نیاز گردد.

یخکشی ادامه داد: این سد تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۱ کیلومتر نیز جاده جایگزین به صورت چهار بانده درحال ساخت است که این جاده هم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا پایان سال یا بهار سال آینده تکمیل و مشکل بار ترافیکی این محدوده برطرف شود.
وی افزود: درخصوص شیرابه زباله های محیط پیرامون سد نیز مطالعات لازم انجام شده تا با همکاری سازمان های مربوطه طرح نهایی انتخاب گردد و امیدواریم این طرح که به عنوان تجربه اول در حوزه مدیریت پسماند در کشور می باشد بتواند به عنوان مرجعی برای طرح های آتی مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران درخصوص سد گلورد بیان داشت: در پایین دست اراضی شبکه، کانال احداث شده تا مشکل آبرسانی حل شود و جاده جایگزین و پل ۲۳۰ متری نیز به منظور تردد ساکنین منطقه در دست احداث است.
یخکشی به بحث آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها نیز اشاره کرد و گفت: جاده سازی در حریم رودخانه قدرت مدیریت سیلاب را افزایش می دهد و شرکت آب منطقه ای مازندران و مراجع ذیربط به تفاهماتی رسیده اند تا با  آزادسازی و به سازی محیطی شرایط استفاده همگان  فراهم شود.
وی در درخصوص اخذ مجوز چاه های قبل از سال ۸۵ نیز گفت: تقاضادر این حوزه زیاد است با این حال مانعی برای دادن مجوز وجود ندارد. علاوه بر این ارزیابی های لازم توسط این شرکت و سازمان های مربوطه درحال انجام است تا از فرونشست زمین به دلیل برداشت های بی رویه جلوگیری شود.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در پایان ضمن قدردانی از همکاری مردم درخصوص کشت زودهنگام شالی بر صبوری و همکاری هم  استانی ها عزیز به منظور مدیریت بهتر در نوبت دهی آبی به خصوص در شبکه های شهید رجایی و هراز تاکید کرد.
 
 
 
 
 
 
♦️وی افزود: درخصوص شیرابه زباله های محیط پیرامون سد نیز مطالعات لازم انجام شده تا با همکاری سازمان های مربوطه طرح نهایی انتخاب گردد و امیدواریم این طرح که به عنوان تجربه اول در حوزه مدیریت پسماند در کشور می باشد بتواند به عنوان مرجعی برای طرح های آتی مورد استفاده قرار گیرد.
 
🔸مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران درخصوص سد گلورد بیان داشت: در پایین دست اراضی شبکه، کانال احداث شده تا مشکل آبرسانی حل شود و جاده جایگزین و پل ۲۳۰ متری نیز به منظور تردد ساکنین منطقه در دست احداث است.
 
♦️یخکشی به بحث آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها نیز اشاره کرد و گفت: جاده سازی در حریم رودخانه قدرت مدیریت سیلاب را افزایش می دهد و شرکت آب منطقه ای مازندران و مراجع ذیربط به تفاهماتی رسیده اند تا با  آزادسازی و به سازی محیطی شرایط استفاده همگان  فراهم شود.
 
👈وی در درخصوص اخذ مجوز چاه های قبل از سال ۸۵ نیز گفت: تقاضادر این حوزه زیاد است با این حال مانعی برای دادن مجوز وجود ندارد. علاوه بر این ارزیابی های لازم توسط این شرکت و سازمان های مربوطه درحال انجام است تا از فرونشست زمین به دلیل برداشت های بی رویه جلوگیری شود.
 
🔴 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در پایان ضمن قدردانی از همکاری مردم درخصوص کشت زودهنگام شالی بر صبوری و همکاری هم استانی ها عزیز به منظور مدیریت بهتر در نوبت دهی آبی به خصوص در شبکه های شهید رجایی و هراز تاکید ک
کد خبر: 2319
  تاریخ خبر : 1401/03/19
 مدیر روابط عمومی
 1509
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 49
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 4,010
  • بازدید دیروز : 10,881
  • کل بازدید : 17,767,532
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 16:54:14
  • شناسه IP شما : 18.118.137.243

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821