|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

بررسی میدانی وضعیت آب کشاورزی دشت تجن با حضور استاندار

آخرین وضعیت منابع آبی بخشی از کشتزارهای ساری، میاندورود و جویبار در بازدید یک روزه استاندار مازندران، مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای و برخی مدیران و مسئولان از شالیزارها و زیرساخت‌های آبرسانی به زمین‌های کشاورزی منطقه و گفت‌وگو با کشاورزان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران، استاندار مازندران همراه با مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی مرتبط با بخش کشاورزی، روز دوشنبه -15 خرداد- بازدیدی از کشتزارهای ساری، میاندورود و جویبار داشت و در گفت‌وگو با کشاورزان از نزدیک در جریان آخرین وضعیت تأمین آب کشاورزی منطقه قرار گرفت.

سید محمود حسینی‌پور که طی روزهای اخیر در بازدید از سد گلورد و پروژه پل زیرقوسی این سد نیز به برنامه‌ریزی‌های ویژه برای عبور از بحران خشکسالی اشاره کرده بود، امروز با حضور در مناطق دارای مشکل تأمین آب کشاورزی همراه با مدیران آب‌منطقه‌ای و حوزه کشاورزی، راهکارهای کاهش مشکلات کشاورزان را مورد بررسی قرار داد.

نماینده عالی دولت در مازندران در این بازدید بر لزوم تعامل بین دستگاهی برای عبور از شرایط کنونی در حوزه کشاورزی تاکید کرد و با بیان این که تدابیر لازم برای سال زراعی آینده به منظور تامین آب در حال تمهید است، گفت: با متولیان امور آب تعامل و همکاری تنگاتنگی داریم تا بحران کم‌آبی را با کمترین مشکل پشت‌سر بگذاریم.

حسینی‌پور با بیان این‌که حدود دو هزار هکتار از اراضی میاندورود به دلیل کم آبی زیر کشت نرفت، اظهار کرد: اقداماتی نیز در حال برنامه‌ریزی و انجام است که به کاهش چالش‌های مربوط به تأمین آب کشاورزی کمک خواهد کرد. لایروبی انهار و آب‌بندان‌ها بخشی از این اقدامات است که پیگیری‌هایی برای تسریع در انجام آن‌ صورت پذیرفته است. ضمن این‌که مقرر شد یک سد لاستیکی دیگر نیز در شهرستان میاندورود ساخته شود.

وی با اشاره به انجام برخی اقدامات برای تأمین برق مورد نیاز چاه‌های کشاورزی نیز خاطرنشان کرد: مقرر شد بخشی از برق کشاورزی را از طریق ژنراتورهای هلال احمر تامین کنیم که مشکلات مردم کمتر شود.

بررسی وضعیت شالیزارهای منطقه پهناب جویبار، بند انحرافی اسماعیل‌دکتی منطقه دروپی و سردهانه کشاورزی روستای هولارود بخش کلیجان‌رستاق ساری و عملیات اجرایی کانال انتقال آب شبکه سد البرز به سیاهرود بخشی از برنامه‌های بازدید امروز استاندار و هیئت همراه بودند. 

استمرار تلاش برای کاهش مشکلات کشاورزان در تأمین آب

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران نیز در حاشیه این بازدید ضمن قدردانی از تلاش و توجه ویژه استاندار مازندران به رفع مشکل کم‌آبی و مدیریت منابع آبی اظهار کرد: در تلاشیم که با مدیریت درست منابع آبی کمترین خسارت متوجه کشاورزان شود و در عین حال در تامین آب مورد نیاز بخش آشامیدنی هم مشکلی نداشته باشیم.

حیدر داوودیان افزود: در این بازدید همراه با نماینده عالی دولت و تعدادی از مسئولان از کشتزارهای دشت تجن که امسال به طور جدی درگیر تنش آبی هستند بازدید شد و راهکارهای فوری و قابل اجرای مقابله با خشکسالی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده برای مدیریت خشکسالی طی ماه‌های پیش رو و تامین آب کشاورزی در این منطقه گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران و همراهی پیمانکاران طی ماه‌های اخیر تعدادی از پروژه‌های اولویت‌دار و ضروری به مرحله بهره‌برداری رسیدند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در این محدوده، کانال انتقال آب سد البرز به سیاهرود است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: در بازدید یک روزه استاندار محترم از کشتزارهای ساری، میاندورود و جویبار، از این پروژه نیز با حضور مسئولان مرتبط با حوزه کشاورزی و نمایندگان این دو حوزه انتخابیه بازدید به عمل آمد.
به گفته داوودیان با بهره‌برداری از این کانال انتقال آب، هزار لیتر بر ثانیه آب از شبکه سد البرز وارد سیاهرود می‌شود تا به سیراب شدن حدود 2 هزار و 400 هکتار از کشتزارهای جویبار کمک شود.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: طی روزهای اخیر برنامه‌ریزی‌ها و بررسی‌های لازم برای رهاسازی مقدار محدود و معینی از آب پشت سد شهید رجایی به منظور استفاده در بخش کشاورزی نیز انجام شد. نتیجه این بررسی‌ها را در حاشیه بازدید امروز برای استاندار و سایر مسئولان تشریح شد و با موافقت استاندار مقرر شده که حدود 5 میلیون متر مکعب آب به صورت مدیریت شده برای کمک به تأمین آب کشاورزی مناطق پایین‌دست سد شهید رجایی رهاسازی شود.

پس از بازدیدهای انجام شده نیز نشستی با حضور استاندار مازندران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم، فرماندار ساری و چند تن از مدیران مرتبط با حوزه کشاورزی و آب مرکز استان در دفتر مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران برگزار شد و راهکارهای فوری و قابل اجرا برای کمک به کشاورزان در زمینه تامین آب مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: 2524
  تاریخ خبر : 1402/03/15
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/03/16
 مدیر روابط عمومی
 451
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 38
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 2,972
  • بازدید دیروز : 10,881
  • کل بازدید : 17,766,494
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 16:54:14
  • شناسه IP شما : 3.143.17.128

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821